Kärnan tar sikte på ett nytt publikrekord i helgen

210604 Helsingborsgs Mia Westerblad jublar med lagkamrater efter 0-1 under fotbollsmatchen i Division 4 Sydvästra Skåne mellan Landskrona och Helsingborg den 4 juni 2021 i Landskrona. Foto: Mathilda Ahlberg / BILDBYRÅN / COP 240 / MA0058

Supporterklubben Kärnan har, tillsammans med HIF, dragit igång en kampanj för att sätta nytt publikrekord, för vårt damlag, på Olympia. Det är inför lördagens möte, med Hittarp, som man hoppas kunna få ett rejält uppsving med hjälp av fiktiva biljetter

I fredags var det en historisk seriepremiär för HIFs nystartade damlag. Tjejerna levererade på bästa sätt genom att tvåla till motståndarna, Landskrona BoIS, med hela 7-0. Detta inför en publik om drygt 500 personer på Landskrona IP. Nu har turen istället kommit till Olympia där man fått möjlighet att förlägga damlagets hemmapremiär. För motståndet står dessutom en annan Helsingborgsklubb – Hittarps IK FF.

De 500 tillgängliga platserna tog snabbt slut men varför stanna där? Olympia har 16 000 platser och Kärnan uppmanar nu klubbens supportrar att försöka inleda HIFs damsatsning med att sätta ett publikrekord för laget. Därför börjar försäljningen av fiktiva biljetter till matchen nu!

Swisha 50kr/biljett till 123 633 62 18 och märk med “Publikrekord” så är du förutom med i publikrekordet även med i utlottningen av fina priser:

– Fyra platser i VIP-restaurangen Akea Lounge inklusive mat&dryck till en herrmatch i höst

– Signerad damtröja

– Signerad herrtröja

Intäkterna, som kampanjen genererar, går dessutom till klubbens fortsatta satsning på pojk- och flickfotboll

Nu hjälper vi vårt damlag att sätta ett nytt publikrekord!