Jordan Larsson – Årets spelare i klubblaget

I HIF utser supportrarna varje år Årets HIFare. I Spartak Moskva agerar man på samma sätt och nu står det klart att Jordan Larsson kammat hem den prestigefyllda titeln

15 mål och fem assist. Dessutom hela sex matchavgörande mål. När Spartak Moskva skulle utse in ”Player Of The Year” så föll valet, inte helt oväntat, på Jordan Larsson

Sedan svensken kom till klubben, från Norrköping sommaren 2019, har man tagit rejäla kliv mot att etablera sig även ute i Europa. Den nyss avsluta säsongen innebar att man nådde en 2:a plats i Ryska Premier League vilket även gav Spartak en plats i Champions League-kvalet. Larsson, och hans två anfallskompisar, noterades för hela 38 mål vilket gett eko i stora delar av fotbollsvärlden. Just nu befinner sig den förre HIFare med den svenska EM-truppen och visst hade det varit ännu en milstolpe som nått om det blir ett ev inhopp i turneringen. Enligt rysk media har tyska Wolfsburg lagt fram ett erbjudande till svenskens agenter, och en övergångssumma sägs ligga på tio miljoner euro. Spartak Moskva uppges inte vilja ta ställning till några erbjudande innan EM tagit slut.

Kontraktet, med Spartak, sträcker sig till sommaren 2023 och efter VM blir det fokus på en ny säsong i den ryska ligan som återstartar den 27 Juli