HIF:are i landslagsspel

201007 Jordan Larsson and Martin Olsson of the Swedish national football team during a training session on October 7, 2020 in Stockholm. Photo: Jesper Zerman / BILDBYRÅN / COP 234 / JZ0032

Flertalet nuvarande och gamla HIF:are befinner sig på landslagsuppdrag för tillfället. I denna text tar vi upp de spelare som på något sätt medverkat för sina respektive landslag över de senaste dygnen.

Brandur Hendriksson var först ut när han startade och spelade 90 minuter för sitt Färöarna i onsdags. Danmark stod för motståndet när Färöarna fick sig en rejäl omgång i träningsmatchen som slutade hela 4-0 till Danmark, med alla målen gjorda i första halvlek. Fokus lär dock ligga på lördagens match hemma mot Lettland, i vilken Färöarna har chansen att ta tredje raka segern i sin grupp i Nations League.

Jere Uronen var också i spel för sitt Finland. Vänsterbacken startade på bänken, men fick hoppa in och spela hela andra halvleken i den träningsmatch som spelades borta mot Polen. Matchen slutade med en 5-1-förlust för Finland, som nu får ladda om inför Nations League-matchen hemma mot Bulgarien på söndag.

Finland’s Jere Uronen Lehtikuva/Markku Ulander via REUTERS ATTENTION EDITORS