HIF och Egzon Bejtulai överens om att bryta kontraktet

200220 Egzon Bejtulai under en träning med Helsingborg under ett träningsläger den 20 februari 2020 i Ayia Napa. Foto: Petter Arvidson / BILDBYRÅN / kod PA / 92451

HIF är överens med försvararen Egzon Bejtulai om att bryta spelarens kontrakt. Förutom stängda gränser gör personliga skäl att nordmakedoniern inte kan lämna sitt hemland där han befinner sig just nu. Det är också anledningen till varför parterna kommit överens om att bryta avtalet.

I januari månad skrev Nordmakedonske landslagsmannen Egzon Bejtulai på ett treårsavtal med HIF efter framgångsrika år i KF Shkëndija. Han var med på försäsongen fram till dess att han fick beviljad ledighet i samband med en personlig angelägenhet då han åkte hem till Nordmakedonien. Under tiden stängdes landets gränser som en följd av spridningen av COVID-19.

– Av familjära skäl behöver jag vara hemma. För klubbens skull var detta den bästa lösningen då jag just nu inte kan bidra på det sätt jag önskar. HIF har stöttat mig i mitt val och jag är glad att vi lyckats nå en överenskommelse. Det blir inte alltid som man hoppats men jag önskar klubben all lycka, säger Egzon.

Källa: HIF.se

AOH drivs, sedan 2009, på ideéll basis. Vill du ge oss en applåd kan du alltid swisha en slant till 0703890866. Tack!