HIF förstärker organisationen

hif

HIF har gjort klart med ett nyförvärv. Jonas Eidevall kommer in och förstärker organisationen kring A-laget.

HIFs arbete med nästa säsong har redan påbörjats. Träningsmatcher har bokats in, kontraktsförlängningar har gjorts och nu ser även klubben över sin organisation. Sedan Robin Lundgren lämnade HIF tidigare i år (Robin var Henrik Larssons högra hand och jobbade bland annat med ekonomin) har en position saknats i HIF. Den har nu fyllts av Jonas Eidevall.

Jonas är 32 år gammal och bor i Lund tillsammans med frun Karin. Karriärens början tog också fart i Lunds BK. Därefter blev han assisterande tränare och sedermera huvudtränare för LdB FC Malmö (damsidan) – numera FC Rosengård. 2013 firade han stora triumfer då han tog SM-guld med LdB och blev dessutom utsedd till årets tränare vid Fotbollsgalan. Sommaren 2014 gick karriären vidare till Lyngby i Danmark där han var assisterande, en klubb som också är hans senaste arbetsplats och där han hämtats från.

Han börjar sin tjänst i januari 2016. I klubbens pressmeddelande berättar HIF att han då kommer “bli ett stöd till Henrik Larsson och hans team kring olika delar som kan ta truppen framåt”.

– Jag är väldigt glad att Jonas blir en del av mitt team. En position som har saknats sedan Robin Lundgren lämnade tidigare i år. Jag lärde känna Jonas när vi gick samma tränarutbildning och ser verkligen fram emot att arbeta tillsammans med honom för att stärka HIF, säger manager Henrik Larsson till klubbens hemsida.

Eidevalls första intryck:

– HIF är en av Sveriges största och mest anrika föreningar så möjligheten att arbeta för en klubb på yttersta nivå är en utmaning i sig. Jag har fått ett mycket bra intryck av klubben och det känns som en väldigt spännande tid att få arbeta för HIF. Min roll kommer att vara bred och jag kommer att bistå Henrik såväl på som utanför plan runt A-laget.

Vi på Allt om HIF hälsar Jonas varmt välkommen till Helsingborgs IF och Skånes Stolthet!

Emil.Carlsvärd.BBL