Hallå där Marcus Bergholtz i Gais…

…som anslöt till HIF redan 2004 och, på tisdag, kommer till Olympia med sin nya klubb!

Vad säger du om er inledning på säsongen?

Det har varit upp och ner. Spelet har inte varit på topp. Från Brage-matchen och framåt, de två senaste matcherna, tycker jag dock vi har hittat tillbaka. Efter cupspelet gick luften ur oss men tycker vi har en mycket bättre energi nu igen.

Vad är er målsättning för denna säsong?

Det är att bli bättre som lag. Vi har mer långsiktiga mål och vill inte stressa upp i allsvenskan, vi har inte bråttom upp utan vi ska vara redo när vi väl går upp.

Du har spelat i HIF tidigare men vad har du för koll på HIF denna säsongen?

Ganska bra koll tycker jag. Jag har koll på hur man spelar och sedan känner jag en del av spelarna.

Vad har du för relation till HIF idag?

Det är den klubb jag varit i längst i och det är klart jag har känslor för klubben. Samtidigt är Olympia nytt med nya lokaler och nytt folk men de som känner som är kvar är alltid kul att träffa.

Hur tror du matchen slutar?

Hoppas det laget som spelar bäst vinner. Må bästa lag vinna helt enkelt.

Är det någon spelare som vi borde kolla lite extra på i GAIS?

Vi har många begåvade spelare men jag tycker man ska kolla in Junes Barny

Som vanligt så har vi, i samarbete med NordicBet, plockat fram ett unikt spel inför drabbningen. De sju senaste mötena, lagen emellan, på Olympia har inneburit tuffa matcher och totalt sex röda kort. Senaste mötet, i Augusti förra året, slutade med hemmaseger och två röda kort för Gais. Så varför inte chansa på att historien upprepar sig?