Hallå där… Leif Elmberg månadsgivare till Mjölkkossan!

Som de flesta vet befinner sig HIF i en ansträngd ekonomisk situation och Mjölkkossans fantastiska engagemang har nu tagit ytterligare ett kliv där du, sedan en tid tillbaka, kan man bli sk månadsgivare.

Vi fick tag i Leif Elmberg som är en av de personer som valt att teckna sig och frågade honom om hans relation till HIF och givetvis varför han valt att bli månadsgivare

Vad har du för relation till HIF?

Väldigt nära relation. Fråga min fru! Jag blir märkbart påverkad beroende på hur det går för HIF. När de vinner känns allt mycket lättare och när de förlorar blir jag sur och så var den dagen förstörd. Jag läser allt jag kan komma över ang. HIF både i lokal press men även på riksnivå.

Vad betyder klubben för dig?

Klubben betyder otroligt mycket för mig. Jag har favoritlag i andra länder, men inget som kommer i närheten av HIF. Det är en sann kärlek till klubbmärket. Det är med stolthet jag bär HIF:s färger.

När började du följa HIF och varför?

Jag började följa HIF när jag var cirka tio år gammal. Det fanns liksom inget annat val. Det var HIF som gällde hemma och även bland kompisarna. Min första match var derbyt mellan HIF-MFF 1994, när Carsten Olausson satte vattenflaskan vid stolpen och hindrade Patrick Anderssons mål att gå in. Jag blev helt vansinnig kommer jag ihåg. Där nånstans insåg jag att jag var fast.

Vilken är din favoritspelare genom alla tider?

Ola Nilsson

Vad är ditt bästa HIF-minne?

När jag stod på Ullevi 1999 när slutsignalen gick

Varför är du månadsgivare till Mjölkkossan?

I dessa tider då klubben behöver supportrarna mer än någonsin så var det självklart för mig att bli månadsgivare.

BLI MÅNADSGIVARE VIA LÄNKEN HÄR