Hallå där Erik Björndahl…

…främste målskytt i det Degerfors som tar emot serieledande HIF, på Stora Valla, i eftermiddag

HIF åker upp till Värmland för att möta Degerfors och AOH fick tag på en av motståndarlagets utropstecken denna säsongen, Erik Björndahl. Erik är, med sina nio mål, lagets främste målskytt nu när Sargon Abraham har lämnat för IFK Göteborg.

Vad tycker du om er säsong så här långt?

Jag tycker vi gjort det okej, vi har spelat en fin fotboll och gjort många bra matcher. Vi har dessvärre blandat det med att inte få med oss de poängen vi förtjänar i vissa matcher och inte komma upp i nivå i perioder.

Vad tycker du om din egen säsong så här långt?

Jo det har känts bra. Mitt första år i Degerfors och det är alltid kul att vara med och bidra med poäng.

När jag inför förra matchen mellan HIF och Degersfors intervjuade Sargon Abraham sade han att er målsättning var att bli bättre än förra säsongen men att ni inte pratat om någon placering? Gäller detta mål fortfarande eller har ni gjort en tydligare målsättning?

Yes vi har fortsatt den målsättningen utåt men en mer specifik internt.

Vilken koll har du på HIF?

Hyfsat bra koll, ett bra lag som under sommarfönstret värvat in klasspelare för att ta klivit upp i Allsvenskan. Vilket de kommer göra. Ska bli kul att få stångas mot Granqvist och se hur vi kan matcha HIF på lördag.

Är det någon spelare i Degerfors vi borde hålla ett extra öga på?

Absolut, hela laget är revanschsugna efter förlusten senast mot Falkenberg. Men jag tror att Josef Ibrahim kan showa rejält på lördag. Vi har även seriens skönaste innermittfält i Christos Gravius & Nikola Ladan.

Hur tror du matchen slutar?

1-0 Degerfors inför rekordpublik på Valla!

Som vanligt har vi, i samarbete med NordicBet, plockat fram en AOH-special och denna gången har vi, tillsammans med en av våra följare, gjort det lite klurigare. Samtidigt ger det ju lite mer klirr i kassan för er som nappar. Och givetvis under förutsättning att spelet går in. Ni klickar på bilden för att komma till specialaren

Matchen startar klockan 16.00 och för er som inte är på plats kan man följa HIFs framfart via Sportkanalen eller Cmore