Förlust mot Häcken för U21-laget

Foto: Bjarki Tordarson
Erik Edman har representerat HIF. Både som spelare och som ledare Foto: Bjarki Tordarson

Under eftermiddagen igår gästade HIFs U21-lag Valhalla IP i Göteborg för att möta BK Häcken men fick vända hem utan poäng.

Foto: Bjarki Tordarson
Edman var nöjd med insatsen trots förlust
Foto: Bjarki Tordarson

Det var ett ungt lag som Erik Edman mönstrade till tisdagens match mot Häcken och han är nöjd med insatsen trots förlusten. “Vi kommer upp på en hög nivå prestationsmässigt från samtliga. Med det unga lag vi kom till start med så är det många av spelarna som visar att dom är på rätt väg i sina unga karriärer.” säger han till Allt Om HIF.

U21HIF-BKH
Bild från Valhalla IP igår.
Foto: Michael Walderyd

Häcken vann med 2-0 och båda målen kom i andra halvlek och tränare Edman berömmer motståndet. “BK Häckens elva höll bra superettan-nivå och matchen var ett fantastiskt bra kvitto om man kan klara sig på svensk elitnivå.”

Startelvan: Andreas Linde – Hampus Agerström, Carl Johansson, Victor Wahlgren, Fredrik Widlund – Alexander Achinioti-Jönsson, Alexander Fioretos – Erik Kronholm, Elias Andersson, Måns Ekvall – Anton Kinnander

Avbytare: Jon Birkfeldt, Jesper Lundborg, Niklas Jönsson, Vlad Madaras

Björn Velander BBL