Förändringar på Allt Om HIF – bli stödprenumerant!

210629 Helsingborgs Wilhelm Loeper jublar efter 2-0 under fotbollsmatchen i träningsmatchen mellan Helsingborg och Varberg den 29 juni 2021 i Helsingborg. Foto: Niclas Jönsson / BILDBYRÅN / COP 273 / NO0038

Kära läsare…

Det har säkert inte undgått någon att det AlltOmHIF, under de senaste året, växlat upp i sin bevakning av HIF. Rent läsarmässigt njuter vi av utvecklingen, och det faktum, att sajten, under sina 12 år, aldrig varit mer populär än vad den är i dagsläget. Idag kan vi leverera en, mer eller mindre, heltäckande sida där du kan läsa om allt från A-lag, träningar, damlag, ungdomslag men även om spelet, och personerna, bakom kulisserna. Lägg därtill vår bevakning av utlandsproffs och före detta spelare i såväl Sverige som i utlandet. Under våren sjösatte vi dessutom den efterfrågade AOH-podden där vi, veckovis, tar upp aktuella ämnen, intervjuer, och gäster med anknytning till klubben. Men denna typ av heltäckande verksamhet kostar på. Inte minst med tanke på att detta är, för merparten av oss, en ren fritidssyssla…och tid är pengar!

I dagsläget tycker vi inte att vi är högfärdiga när vi påstår att vi är den media-outlet som erbjuder bäst bevakning av HIF. Vi kan nu nu utmana traditionella medier både rent kvalitétsmässigt men även i mängden artiklar som vi skriver. Bara under 2021 har vi publicerat över 400 texter med HIF-relaterat material. Den senaste tidens fantastiska respons på vårt arbete, gör att vi nu vill vara ärliga mot er läsare och säga som det är. Att faktiskt ta bladet från munnen och visa hur verkligheten ser ut. För responsen vi har sett de senaste månaderna har fått oss att inse vilken kraft och potential anhängare till denna klubb har. Hur mycket vårt arbete kan vara värt för människor. Därför är vår ambition att kunna fortsätta leverera högklassigt HIF-material även i framtiden. Men vi kommer inte kunna fortsätta med detta om vi inte kan få någon ekonomi i det hela. Den verkligheten innebär i nuläget en större och mer intensiv jakt på sponsorer till hemsidan. Denna jakt kommer i första hand rikta in sig på företag i regionen. Vi vill vara en aktör mellan klubben, supportrar och staden Helsingborg. Däremot finns det en ekonomisk realitet som givetvis säger att vi även måste se över andra aktörer på sponsormarknaden. Det hoppas jag att ni förstår.

Satsningen kommer även innebära att vi lanserar en ny betalningsmetod genom att vi sätter upp Prenumerationstjänst genom Patreon. Patreon låter oss sätta upp en abonneringstjänst på två olika betalningsnivåer för hemsidan, där du själv väljer hur mycket du anser dig kunna bidra med för att hålla sidan levande. Vi har dock satt en undre gräns som kallas för “Santos Nivå” som ligger på 69 kr i månaden (Inklusive Skatt)) och den övre på 86 kr i månaden (Inklusive skatt) som kallas för “Rio Kalle Nivå”. Detta beror på att det hela det hela måste vara värt det i längden.

Även om vi uppskattar varenda liten swishning som kommer in till AlltomHIF måste vi också vara ärliga med att säga att även om vi upplever ett sällan skådat läsartryck, så har takten på Swishningarna, långt ifrån, ökat i samma takt för att det skulle vara hållbart i längden. Dragning sker vid varje månadskifte och därför kommer första dragningen, från AOH, ske månadsskiftet mellan Juli och Augusti. På Patreon kommer våra betalande medlemmar dels kunna få rösta fram “AOH:s-Matchens Lirare” men även få ytterligare en kommunikationskanal till oss på AOH. Vi diskuterar även möjligheterna att skapa ett exklusivt diskussionsforum för HIF:are som endast är tillgängligt för betalande medlemmar. En “Wall of fame” över de som väljer att stötta oss kommer även att upprättas här på Siten, då vi känner att dessa förtjänar uppskattning och uppmärksamhet.

Den nya betalningsmetoden innebär också att vi upphör helt med våra möjligheter att kunna swisha oss en applåd. Tanken är även att om vi kommer kunna komma upp i tillräckligt många prenumeranter så kommer detta även täcka de löpande kostnader som sajten omger sig med.

För vår del har det varit viktigt att poängtera att målsättningen är att aldrig låsa artiklar för våra läsare. HIF är en öppen klubb, och vi hoppas och tror att öppenhet bidrar till mer intresse för klubben mer än att stänga information för vissa. Vi vill dock vara ärliga och säga att detta kan förändra sig i framtiden. Vi vill även vara absolut tydliga med följande: Får vi inte siten att gå runt rent ekonomiskt, under 2021, kommer vi troligtvis tvingas att lägga ner Allt om HIF.

Vi vill passa på att tacka alla. Ni som läser. Ni som kommenterar och uppmuntrar. Ni som kommer fram på träningarna och tackar för trevlig läsning. Vi hoppas att samtliga av er nu förstår vår situation och vill vara med på resan som AlltomHIF är inne på även i framtiden.

Du hittar länken till vår Patreon genom att klicka här.

Med vänliga hälsningar,

Redaktionen

3 kommentarer

1. Hej AOH! Jag har nu blivit Patreon Member Medlem på Rio-Kalle nivå. Bra initiativ! Ni fick mig också att se över vilka andra fotbolls sites som jag prenumererar på och avslutade ett för att gå mer er. Ni gör ett kanonjobb i ert stöd för HIF och all HIF-info till oss HIF-fans! Tack!
    Vänliga hälsningar
    MickeE