Djurgården – HIF 1-0

HIF bjöd upp till betydligt bättre spel när man mötte Djurgården i en match som egentligen bara var av akademisk karaktär. Allsvenskarna kom med en stark startelva och det skulle bli en straff som fällde avgörandet. I och med segern stannar Djurgården på en tredje plats med fyra poäng och Helsingborg blir sist i gruppen med noll poäng.

Casper Seger och Oke Akpoveta är inte helt nöjda med respasset ur cupen
Foto: Olle Wande / BildbyrΌn

Djurgården – HIF  1-0  (0-0)  Svenska Cupen Grupp 6

Målskyttar:’1-0 Otmar El Kabir (Straff 74 min)

DIF: Andreas Isaksson – Keeba Ceesay, Jacob Une Larsson, Marcus Hansson, Elliott Käck – Jesper Karlström, Kim Källström – Othman El Kabir, Magnus Eriksson, Jonathan Augustinsson – Mihlali Mayambela.

Byte: Hansson UT – Björkström IN (45 min)

HIF: Matthew Pyzdrowski – Jonatan Olsson, Charlie Weberg, Frederik Helstrup, Adam Eriksson – Martin Christensen, Andreas Landgren, Alexander Achinioti Jönsson, Anton Wede – Monday Samuel, Jesper Lange.

Byte: Landgren UT – Akpoveta IN (45 min), Samuel UT – Seger IN (), Christensen UT – Timossi Andersson IN (73 min)

Varningar: Karlström (DIF), Une Larsson (DIF), El Kabir (DIF), Anchinioti-Jönsson (HIF), Seger (HIF) x 2 Seger (HIF) RÖTT KORT

Tele 2 Arena

Publiksiffra: 4025

Jacob Une Larsson i kamp med Charlie Weberg
Foto: Olle Wande / BildbyrΌn

Svenska cupen 2017 avgörs under våren med final den 13 april. Regerande mästare är BK Häcken som ifjol vann cupfinalen mot Malmö FF efter straffläggning.

På Stora Valla var bortalaget, Brommapojkarna, överlägsna och vann med 4-1. Därmed är det BP som går vidare från Grupp 6.

Resultat och tabell hittar ni här