Då skulle man gärna följa med ut.

DA tar steget in I buren igen Foto: Bjarki Tordarson

Orden är Daniel Anderssons, nybliven materialare, när han kommenterar hur det är att se de forna lagkamraterna ge sig ut på träning.

Foto: Bjarki Tordarson
Materialare Andersson står på egna ben i Portugal.
Foto: Bjarki Tordarson

Det har väl inte undgått någon att laget nu är nere på ett träningsläger i Portugal. Det blev även den första stora uppgiften för Daniel Andersson som för första gången står på egna ben som materialförvaltare då Sverker för första gången på länge valt att stanna hemma.  “Sverker kastade ut mig till vargarna direkt. Men än så länge har det funkat bra, även om det är mycket att komma ihåg.” säger han till Helsingborgs Dagblad.

Trots att Daniel frågat ett antal gånger om man inte kan ändra på saker och ting lite, kanske modernisera arbetsmetoderna har svaret från Sverker alltid varit det samma “Är du klok? Lycka till!” Och Sverker vet vad han pratar om intygar Daniel “Man har en skev bild av hur det är egentligen, det kan jag med råge säga nu efter mitt första träningsläger.”

Jag har väl stått lite som en ledsen hund när de andra går ut och tränar och sedan blir det nästan lite spöklikt tyst därinne… då skulle man gärna följt med ut.

Han sticker inte under stol med att han älskar HIF och att kärleken till klubben är en starkt bidragande orsak till att han valde att tacka ja till jobbet som materialförvaltare. samtidigt förnekar han inte att han, med 16 år som målvakt och högsta utbildning inom målvaktsträning, hellre skulle ägna sig åt just målvaktsträning.

Björn Velander BBL