Armin Gigovic – “Det gäller att man är fysiskt och mentalt redo, då det är en stor omställning”

Armin Gigovic Foto: Johan Lilja

Det har gått några veckor sedan Armin Gigovic bytte Allsvenskan mot den ryska ligan. I en intervju med Fotbollskanalen berättar han om sin första tid i den nya klubben

– Det känns bra. Jag har fått förtroende av tränarna och det är en bra klubb. Det kan bara bli bättre och gå uppåt. Det gäller att jag fortsätter att göra min grej och att jag visar varför jag ska vara där och hela den biten, säger han till Fotbollskanalen.

Den 18-årige mittfältaren har fått mycket speltid direkt. Efter två inhopp så blev det det både en startplats, och 90 fulla minuter, i Rostovs möte med CSKA Moskva innan det bar av till samling med U21-landslaget

– Speltiden är upp till tränaren, men jag tycker att det har känts bra på träningar. Jag är inte orolig. Jag ska göra min grej och jag ser fram emot de kommande månaderna och åren i Rostov-tröjan, säger han till Fotbollskanalen.

Den förre HIFare betonar att det är skillnad mellan svensk och rysk fotboll.

– Det är väldigt fysisk fotboll och man får springa mycket, samtidigt som bollen går snabbare, då det är ett högt tempo. Det gäller att man är fysiskt och mentalt redo, då det är en stor omställning. Jag tycker att jag har kommit in i det bra, då jag har varit där i en dryg månad nu, säger han till Fotbollskanalen.

AOH drivs, sedan 2009, på ideéll basis. Vill du ge oss en applåd kan du alltid swisha en slant till 0703890866. Tack!