99 unika tröjor som en hyllning till guldlaget

Foto: Linda Carlsson/HIF

Lördagen den 2 november, när HIF tar emot IF Elfsborg hemma på Olympia firar klubben 20-årsjubileumet av 99-lagets SM-guld. I samband med matchen presenterar man en unik jubileumströja som en hyllning till bedriften

Idag är det 20 år sedan HIF tog ett efterlängtat SM-guld, efter 57 års lång väntan. I samband med lördagens match, hemma mot IF Elfsborg, har HIF tagit fram en unik matchtröja som en hyllning 99-laget. Denna jubileumströja kommer användas istället för ordinarie matchställ. Efter matchen kommer tröjorna att auktioneras ut på starpix.se, där alla intäkter går till klubbens satsning på flick- och damfotboll.

Vi gör detta för att uppmärksamma föreningens fantastiska historia. I år är det 20 år sedan HIF tog ett efterlängtat SM-guld och därför vill vi passa på att hylla guldlaget från 1999 genom att spela i en unik jubileumströja. Det här är ett helt nytt och mycket spännande koncept för HIF, men också för hela Allsvenskan, säger marknadschef Erik Brunnström till HIF.se

Redan idag lanseras de unika jubileumströjorna i Olympiashopen där man, mellan klockan 10-14, kan bli en av de första ägarna till en helt unik produkt. Tröjan är nämligen enbart tillverkad i några få exemplar.

De släpps endast i 99 exemplar och kommer därefter aldrig att tas fram igen. Det är därför en unik möjlighet för våra supportrar att förvärva denna historiska jubileumströja, fortsätter Brunnström.

Auktionerna av spelarnas jubileumströjor startar redan imorgon, torsdagen den 31 oktober kl 12:00, och avslutas måndagen den 4 november kl. 19:00. Gå in på Starpix och ta chansen att buda hem din favoritspelares matchtröja.

AOH drivs, sedan 2009, på ideéll basis. Vill du ge oss en applåd kan du alltid swisha en slant till 0703890866. Tack!