Läsarinlägg – Mitt år med HIF

En av våra nyheter på den nya säsongen, (ja för vi har väl startat den nya säsongen nu?), är att låta er läsare få skriva och skicka in inlägg till oss som vi publicerar. Än så länge har ni läsare nöjt er med att bara läsa det vi skriver, men det är alltid kul att läsa om vad ni har för åsikter om HIF.
Idag publicerar vi det första Läsarinlägget, signerat Pontus. Håll till godo!

Mitt år med HIF
Jag brukar vara inne och läsa på många sidor som handlar om HIF. Ibland skriver jag någon kommentar på svenskafans forum, ibland skriver jag någon kommentar på andra sidor. Att få skriva större inlägg är riktigt kul. Jag hoppas att ni publicerar det hos er på allt om HIF!

Jag tycker detta året har varit kass. Det började jättebra men slutade helt sjukt dåligt. Jag tror att matchen mot Sarajevo var den som avgjorde hela året. Det var där som Henrik Larsson blev skadad och då föll HIF ihop och kom aldrig upp igen.

Många säger att HIFs försvar är den svaga delen, jag tycker inte man kan peka på någon speciell lagdel. Mittfältarna har inte varit speciellt dominanta. Anfallet har inte varit lika bra som förra året. Så alla får ta del av skulden för att HIFs säsong slutade i fiasko.

Det är synd att Bosse Nilsson slutade. Jag vet inte vem vi får som ny tränare. (Inlägg inkom söndag. Red. anm.) Men jag tror inte det finns många som är bättre än Bosse. Inte som är lediga i alla fall. Bosse har varit mycket duktig med att plocka upp yngre spelare upp till a-laget. Och han ger dom chansen att få känna på att spela i den högsta serien i Sverige. Det som inte har varit riktigt bra där är kanske spelsystemet. Jag tror att HIF skulle passa bättre med att spela 4-3-3, precis som dom gjorde då dom tog sm-guld. Det är bättre att göra fler mål än att spela försvarsspel.

Jag står alltid upp på ståplats på Olympia. Det brukar vara bäst stämning där. Fast i år har det inte varit lika bra som tidigare. Många har flyttat upp på sittplatsen på 37an. Jag hoppas att vi supportrar kan samlas på ett och samma ställe till nästa år. Det blir bättre stämning då.

Mitt år med HIF har varit en jättelång pina. Vi skulle varit det laget som spelade om sm-guldet, men vi orkade inte hela vägen. Trots att vi ledde serien ett tag. Då trodde jag på HIF, men det blir aldrig riktigt som man tänkt sig för oss Helsingborgare. Det var 10 år sedan vi vann förra gången. Jag hoppas inte att det blir 10 år till vi ska vänta.

Tack för mej!

Av Pontus

1 kommentar

1. Tack för din insändare Pontus. Vi är många som hoppas på en rejäl uppryckning nästa år, på flera plan…