Calle Thulin om en återkomst till HIF “– Det känns ganska långt borta om jag ska vara ärlig”

190807 Eskilsminnes Carl Thulin inför fotbollsmatchen i Division 1 södra mellan Eskilsminne och Lund den 7 augusti 2019 i Helsingborg. Foto: Niclas Jönsson / BILDBYRÅN / Cop 273
Under 2018 var han bla utlånad till Ängelholm. Förra säsongen spelade Calle Thulin med Eskilsminne i division 1. En utlåning som blev förlängd över 2020. Med ett halvår kvar på sitt HIF-kontrakt så är det en frustrerad försvarare som uttalar sig i Helsingborgs Dagblad
– Det är extra jobbigt att jag inte har något klart till nästa år, men chansen finns fortfarande att matcherna kommer igång. Får vi en dubbelserie blir det lika många matcher att visa upp sig på som det hade varit innan. Det är en annan sak om det blir enkelserie, det skulle vara synd, säger han.
När dialogen med HIF kommer på tal så är 20-åringen tydlig
– Nej, jag har ingen dialog med HIF och vi har inte talats vid den senaste tiden.
Försvararen anlände, från Svalöv, redan 2014, och A-lagsdebuten kom, mot Örgryte, i November 2017 när han kom in med 20 minuter kvar. Inför 2018 skulle Calle slåss om en A-lagsplats. Konkurrensen gjorde dock att Calle Thulin fick spendera en stor del av sin tid på lån i Ängelholm. Förra säsongen var det åter nya tag och han hann med två Allsvenska matcher under våren. Sen blev det utlåning igen. Denna gången till Eskilsminne där han, rätt omgående, blev ordinarie. Inför årets säsong valde man att förlänga utlåningen även under innevarande säsong. Men nu har ju coronapandemin satt stopp för möjligheten att visa upp sig
– Någonstans får man anpassa sig och göra sitt bästa.
Carl Thulin fick ingen plats i årets trupp utan lär fortsatt utlånad till Eskilsminne
Foto: Avdo Bilkanovic / BILDBYRN
20-åringen räknar inte med en återkomst till HIF som, under Thulins frånvaro, spelat in andra försvarslösningar såsom Jakob Voelkerling Persson och Casper Widell
– Det känns ganska långt borta om jag ska vara ärlig. Men jag har inte riktigt planerat och vet inte riktigt heller, säger han till HD
Hur mycket tänker du på framtiden?
– Faktiskt inte jättemycket. Jag brukar vara ganska tänkande, tänker på framtiden och allt sånt, men sedan jag kom upp till seniorfotbollen i HIF har jag verkligen lärt mig att det inte är någon mening. Du har ingen aning om var du kommer spela, du vet inte det förrän du har spelat en hel säsong och då kan ta ett beslut. Det blir inte bättre om du tänker på det.
Källa: HD.se

AOH drivs, sedan 2009, på ideéll basis. Vill du ge oss en applåd kan du alltid swisha en slant till 0703890866. Tack!

1 kommentar

1. Det verkar vara ett återkommande problem hos vårt kära HIF. Att inte upprätthålla en dialog med våra utlånade spelare. Dåligt minst sagt. Än om en spelare inte ingår i ens planer, se till att behandla folk med värdighet och respekt. Bojanic sa det samma och när han sedan plussade ett och ett föll valet på Bajen. Hade man visat större intresse för honom från föreningens sida, tidigare än först efter hans bästa säsong för klubben är det inte omöjligt att utfallet sett annorlunda ut. Det kan aldrig vara negativt att värna om en god relation. Ponera att HIF skulle gå på konken under corona, då är det spelare som just Thulin (om man behandlat dem väl) med lokal förankring och tidigare erfarenhet från klubben, är närmst att vara en spelare av hyfsad kvalitet som kan tänkas sig vara med på att bygga upp föreningen på nytt. Alltså truppspelare i Div 4 (eller vad man nu får börja om i). Byggt på föreningskänslan, snarare än vad man får i lön. Likt känslan Eskils byggt sin framgång på.

2 trackbacks/pingbacks

1. Ingen fortsättning för försvarare – Allt Om HIF