VM-kollen (eller?) – 9

Fortfarande leder jag tipsligan i stor stil (1 rätt mot 0) och här kommer ytterligare försök att utöka denna ledning.

Holland- Japan: Ska Holland också visa svaghet och isolera Argentina som enda lag som lyckats imponera i två matcher? Sannolikt inte. Holland tillhör VM-favoriterna även efter denna match som Holland vinner med hela 3-0.

HIF-koppling: Japan. Det var härifrån vi hämtade hem Stuart Baxter under mystiska förhållanden. HIF ville ha honom till varje pris och Baxter påstås ha sagt att han skulle fixa så han kunde komma loss tidigare. Ett beteende som vi sett vid ett antal lämnande från Baxters sida. Nästan så att man tror att han har Patrick Mörk som agent. ;o)

Ghana- Australien: Ghana tar sin andra raka seger. 2-0.

HIF-koppling: Razak. Han tränade med HIF men fick aldrig något kontrakt. Detsamma har gällt två andra från Ghana, Harrison Afful och Yaw Primpong. Razak? Ja då handlade det om Razak Pimpong.

Kamerun- Danmark: Dags för Danmark att vinna. 3- 1 blir segern till Danmark.

HIF-koppling: Danmark. Många danska spelare har spelat i HIF. Här några klassiska stjärnspelare: John Hansen, Benny Johansen, Ole Skouboe… Koppling nog?