Veckans Supporter

Foto: Samone Klinteberg

Idag möter HIF- Djurgårdens IF  och jag träffade Martin Karlsson som blev veckans supporter och ställde ett antal frågor.

När var ditt första HIF-minne?

Min morbror tog med mig i slutet på 70-talet. De mötte Mjällby och det var fullsatta träläktare på Olympia. Minns att det haglade syrliga kommentarer från gubbarna där.

Vilket är då ditt bästa HIF-minne?

Hela guldåret 2011 med alla titlarna. Att få jubla och fira alla vinsterna det året ihop med mina två tonåringar på plats

Hur länge har HIF varit ditt lag?

När HIF blev ett topplag i div 2 i slutet på åttiotalet och kvalade sig upp allsvenskan till slut. Har varit exilskåning i smålandsskogarna i många år men är numera Helsingborgare igen. Fast att det var 17 mil enkel resa till Olympia så har jag försökt se de flesta matcherna på plats.

Kan du försöka beskriva vad laget betyder för dig?

Betyder jättemycket! Nya spelare och tränare kommer och går men det är ändå klubben som är viktigast

Var har du ”din plats” på Olympia?

Södra ståplats numera. Vill sjunga fram HIF och stötta laget

Vad är det bästa med att uppleva matcher live på Olympia?

Nerven hela matchdagen, sen kommer man ”hem” till fina Olympia och känner förväntningarna i luften. Varje match tror man på vinst oavsett motstånd

Vad tror/tycker du om årets upplaga av Helsingborgs IF?

Ser intressant ut med en trygg defensiv och ett varierat anfallspel. Bådar gott inför framtiden!

Sista frågan hur slutar matchen HIF-Djurgårdens IF

Hemmavinst, 2-0