U21-laget förlorade Skånederbyt

Vlad Madaras Foto: Bjarki Tordarson

Det blev skifte i tabelltoppen i B-slutpelsgruppen efter kvällens match på Olympia. HIF förlorade med klara siffror.

Vlad Madaras Foto: Bjarki Tordarson
Vlad Madaras kvittering i första halvlek hjälpte inte idag.
Foto: Bjarki Tordarson

Det blev 1-4 (1-1) i Skånederbyt som spelades på Olympia ikväll. Därmed fick HIF ta klivet ner till 3:e plats i gruppen tack vare att Falkenberg krossade Kalmar med 6-0.

Malmö tog tidigt ledningen i matchen men Vlad Madaras såg till att slå in kvitteringen strax efter. Det stod sig halvleken ut men sen var det roliga slut och HIF förlorade klart mot ett bättre motstånd. Siffrorna skrevs till slut till 1-4.

“Vi gör en bra första halvlek med många bra kombinationer. Efter deras 2-1-mål i andra ville vi framåt för att kvittera vilket öppnade upp för Malmö. När 3-1 kom var det inget snack, de var en storlek större och vinner rättvist.” säger Erik Edman till HIF.se efter förlusten.

Startspelare: Achinioti Jönsson, Boateng, E. Andersson, Lagmark, J. Larsson, Madaras, Santos, Smárason, Svensson, Widlund

Ersättare: Bindelöv, Jönsson, Kinnander, Kronholm, Jonathan Larsson, Olsson Lundgren

Björn Velander BBL

1 kommentar

1. Fast lite flyt var det också som när bollen till ett av MFF:s mål studsade in på ryggen efter Måns räddat, och ett till kom i en kontring efter Ema haft ett jätteläge – men så gäller det att sätta sina lägen och där var MFF bättre för dagen helt enkelt!
    Men jag är nöjd – fick skaka hand med “Gud” efter matchen, och får som sagt hoppas han är med oss ända upp till Gävle, innan varmare breddgrader väntar -:)