U21: HIF – BK Häcken

Atakora fick ta klivet ner och spela med U21-laget Foto: Björn Wijk
Atakora fick ta klivet ner och spela med U21-laget
Foto: Björn Wijk

HIFs U21-lag åkte på en ny förlust i B-slutspelet hemma mot BK Häcken i tisdagskväll.

Efter att ha inlett slutspelet med två raka förluster, först mot IFK Göteborg borta och nu senast mot Kalmar FF hemma, så kom i tisdagskväll en ny förlust som innebar den tredje raka. På Norrvalla IP i Helsingborg mönstrade tränaren Tobias Tuvesson en ganska stark elva med en del spelare från A-laget som fått lite speltid eller ingen alls i senaste allsvenska mötet mot IFK Göteborg.

Trots det var det bortalaget som var starkast och gick vinnande ur kampen. Häcken luftade också en del A-lagsspelare och hade bland annat med Ivo Pekalski och Dardan Rexhepi. Efter en mållös första halvlek där HIF skaffat på sig två varningar tog Häcken ledningen en kvart in i andra genom Daniel Krezic. Det resultatet stod sig ända fram till 87:e minuten då Sebastian Olsson släckte hoppet helt för HIF och avgjorde matchen med sitt 0-2-mål.

Vi på AOH hoppas att HIFs U21 lyckas vända denna förlusttrend så fort som möjligt. Nästa chans till att göra detta – och även revanschera sig – är den 5 oktober då nästa match spelas. Då möter HIF på nytt BK Häcken, denna gången på bortaplan.

U21 B-slutspel: HIF – BK Häcken 0-2 (0-0)
Målskyttar: Daniel Krezic, Sebastian Olsson

Startelvan: 1. Matt Pyzdrowski – 3. Jonathan Larsson, 29. Jesper Björkman, 23. Alexandre Ricourt, 4. Fredrik Widlund – 7. Mattias Lindström, 13. Alexander Achinioti-Jönsson, 25. Jonathan Levi, 14. Lalawélé Atakora – 20. Emmanuel Boateng, 33. Jesper Lundborg

Avbytare: 27. Vlad Madaras, 32. Jon Birkfeldt, 34. Arton Jashari, 35. Yasser Al Saadi, 36. Abbe Abed, 37. Max Svensson, 39. Daniel Andersson (mv)

Emil.Carlsvärd.BBL

1 kommentar

1. Hur funkade det med Ema på topp & vem är killen han spelade ihop med – en från Akademilaget eller?