Träningsrapport 7/8

Efter gårdagens sköna trepoängare så var det ett något sargat HIF som befann sig på träning under tisdagens förmiddagspass. Dessutom så spelar U-21 sin första match mot Halmstad i eftermiddag kl 17.00, så de spelare som ska deltaga under den matchen fanns inte heller med vid förmiddagens träningspass.

Tamboura, Skúla och Arvidsson ägnade passet åt att jogga runt planen. Tamboura småhaltade därifrån men känslan är att han är tillbaka mot GAIS.

Jönsson, Holmqvist, Ekstrand, Nilsson och Landgren slog lite inlägg och tränade lite passningsspel, dock utan någon närvarande tränare utan mest med avsikten att få gårdagens match ur benen..

Gårdagens bästa spelare, Pär Hansson, körde som ensam målvakt ett pass tillsammans med Sven Andersson. Han såg ut att vara fullt fokuserad inför kommande allsvenska match mot GAIS..

Jag frågade hur Rasmus kände sig och om han hade några känningar. Han sa att allt var bra som jag tolkade honom så var det ett inplanerat byte, och inte en försiktighets åtgärd, av Bosse under gårdagen då han byttes ut till förmån för Tobbe Holmqvist.

I övrigt att tillägga så var det härligt att se (kärnans hedersmedlem) Gösta rulla in sin rullator på träningen!

1 kommentar