Träningsrapport 19/4 – Inför ÖSK borta

Med start 12.30 idag gjorde HIF sitt sista träningspass på Olympia innan färd till Örebro och morgondagens (av tradition svåra) bortamatch mot Örebro SK på Behrn Arean. De till en början 20 spelarna under övervakning av de fyra tränarna inledde med uppvärmning på b-plan i form av jogging, tänjning och kickning. Ingen Adama syntes till men både Skulason och Arvidsson deltog fullt ut i övningarna och förhoppningsvis dröjer det inte länge förrän Bosse har en helt skadefri trupp till sitt förfogande. Skulason satte standarden direkt genom att kissa ner inomhushallen (en protest mot försäsongen?). Efter uppvärmningen delades truppen upp i två grupper och man körde kvadraten, med två jagandes i mitten, i c:a 15 min. Vad jag kunde se så var Holger den som fick jaga boll i mitten mest och varje gång det råder tveksamt kring vem som ska få gå in och jaga avgörs detta genom klunnsning (bäst av ett).  20 min. in på träningen kommer en f.d. Champions League-vinnare in på planen. Müssli-henke tog sig lite åt ryggslutet ett flertal gånger under träningen och vi får hoppas att han kan spela imorgon.

Efter kvadraten blåste Bosse i pipan och spelarna radade upp för en övning med koner i tre steg innehållande hopp, slalomlöp och ett avslutande ryck. Tyvärr var jag tvungen att lämna borgen efter detta och missade därmed spelövningen inne på Olympias A-plan. Men det känns som att mycket lutar åt att det i princip samma startelva imorgon som mot Hammarby. Adama verkar inte vara aktuell för spel och jag tror inte att Bosse ändrar ett vinnande koncept. Jag hoppas att HIF nu spelar ihop detta lag som har öppnat så bra. HIF åker upp till Närke med 6 raka utan vinst borta mot Örebro och jag tror att HIF, trots den lovande öppningen, är nöjda om man kan få med sig en pinne hem från plasten.

4 kommentarer

1. Varför tränar de inte på konstgräs dagen innan en match på konstgräs med tanke på att de alltid brukar förlora på konstgräs? luktar smått efterblivet i mina ögon!

2. Lunkmaster: Du kan gå in på HIF:s hemsida så är där en video intervju med Bosse Nilsson där han förklar varför dom inte tränar på konstgräs innan.

1 trackback/pingback

1. Örebro SK - Helsingborgs IF « Tänkt, tyckt och skrivet om ÖSK Fotboll