Träningsrapport 17/7. “Enligt HIF-håll skall det inte vara någon fara med anfallare”

Foto: AOH Media

Dagens Öppna träning skedde under en skinande sol och med god stämning i truppen. Kanske inte konstigt efter den senaste veckans poängskörd…

Följande saknades: Andreas Granqvist, Eric Figueroa, Anthony Van Den Hurk, Assad Al-Hamlawi och Kalle Joelsson.

Enligt Röster från HIF-håll ska det inte vara någon fara med Anthony Van Den Hurk.

Både Alhaji Gero och Casper Widell var tillbaka i träning efter en tids uppehåll. Jakob Voelkerling Persson löpte som vanligt vid sidan av, dock verkar det som att intensiteten på dessa löpningar nu verkar stegras lite.

Träningen inleddes i vanlig ordning med en uppvärmning i Rickard Engströms regi.

Därefter tog kvadraten på liten yta vid. En hel del skratt och gliringar utbrast i takt med att vissa i mitten fick allt svårare att vinna bollen.

Efter detta gick Anders Randrup, Rasmus Jönsson, Mix Diskerud, Ravy Tsouka, Martin Olsson och Adam Eriksson åt sidan, medan resten av laget istället nu genomförde en kvadrat på stor yta med två touch istället för en. Denna “Stora” kvadrat blev lite mer intensiv än de tillfällen jag tidigare sett. Bland annat fick Armin Gigovic en smäll på foten som han skakade av och Brandur Hendriksson låg ner efter en smäll av Emil Hellman.

Foto: AOH Media

Därefter tog Smålagsspelet vid. Detta betydde även att Alhaji Gero och Casper Widell klev av.

Lagen blev som följer:

Lag Gul: Filip Sjöberg, Andreas Landgren, Joseph Ceesay Och Emil Hellman.

Lag Blå: Ludvig Carlius, Brandur Hendriksson, Mohammed Abubakari och Noel Mbo.

En hel del vassa moment under smålagsspelet. Bland annat såg Noel Mbo lite vassare och energisk ut än vanligt. Möjligt att han fick lite självförtroende efter matchen uppe i Göteborg.

Efter dryga timmen slutfördes träningen på Olympiafältet.

Träningens Topp 3:

• Lagets Amerikaner i Mix Diskerud och Bröderna Olsson som bytte sport till Amerikansk Fotboll när de andra körde smålagsspel.

• Den långa blicken från Brandur Hendriksson till Casper Widell när denne slår bort bollen under kvadraten. Rös nästan själv från sidan.

• När Noel Mbo får slut på touch, istället bara täcker bollen och får hans motståndare på ändan med en lätt offensiv tackling

AOH drivs, i stor utsträckning, på ideéll basis. Vill du ge oss en applåd kan du swisha en slant till 0703890866. Tack!