Tipset omgång 11

En sammanställning av tipset kommer under kvällen eller morgondagen som utlovat.

Lördagen den 23 maj

Hammarby IF FF- Halmstads BK 1- 2. Det måste lossna för Halmstad i denna match annars börjar det lukta bottenstrid. Hammarby är inte bättre än tabelläget.

Söndagen den 24 maj

Gais- Kalmar FF 1- 0. Mattias Lindström glömde att frälsa HIF:arna i förra omgången så nu får han visa att jag har rätt i att tro att han kan hjälpa HIF.

Måndagen den 25 maj

IFK Göteborg- Malmö FF, 3- 0, en enkel seger för blåvitt. Tobias Hysén gör ytterligare två mål och får en uttagning, förtjänt sådan, till landslaget som tack för sin fantastiska vår. Det är väl bara Markus Holgersson som lyckats plocka ner honom?

Örebro SK- Brommapojkarna, 3- 0, populärt resultat och tyvärr verkar det som om allsvenskan är över för BP. Verkligheten har kommit ifatt. Visserligen har de haft lite oflyt på sistone. De har inte varit sämre än sina motståndare i förlustmatcherna om man bortser matchen mot HIF.

Gefle- AIK, 1- 0. konstgräs och Hasse Berggren. Allt som behövs.

Elfsborg- Trelleborg, 2- 2. TFF tar ytterligare en poäng på bortaplan och eftersom Elfsborg är så rädda för att förlora att de nästan inte vågar vinna så blir det ett kryss. Sjöhage två mål?

HIF- Örgryte IS, 4- 1. Ja ska man tro alla olika forum så ska väl ÖIS vinna mot urusla, stillastående, värdelösa HIF. Jag tror dock på god utdelning mot ett lag som lika ofta förlorar mot HIF som HIF förlorar mot Häcken.

Tisdagen den 26 maj

Djurgårdens IF FF- BK Häcken, 1- 2. Kommer Häcken upp i samma klass som mot HIF så är det inte någon diskussion om vartåt poängen går när de möter särklassiga nedflyttningskandidaten från Östermalm.