Timossi nätade för United

Trots att Sagan om Timossi bara är i sin linda så är det svårt att inte imponeras av 16-åringens framfart! Ikväll noterades ynglingen för bla ett mål när United tog emot Liverpool.

Sedan i onsdags har Alex Timossi Andersson fått bekanta sig med storklubben, Manchester United, via klubbens U17-lag. Provspelet pågår till imorgon men höjdpunkten på trippen var nog ändå lagets möte med Liverpool tidigare ikväll!

Matchen spelades på klassiska “The Cliff” i Broughton,Salford och Timossi spelade alla 90 minuterna som hemmalagets nr 10.

HIFaren startade, precis som hela United, väldigt piggt och i den 16:e minuten gjorde Timossi 1-0 för hemmalaget. Därefter tog Liverpool över matchen och United fick mest fokusera på försvarsspel under resterande 75 minuter.

Liverpool hann både kvittera och ta ledningen innan United fastställde slutresultatet 2-2 på straff i den 89:e minuten.

Enligt uppgifter imponerade Timossi med såväl snabbhet som bra bollbehandling. Nu väntar vi bara på nästa del i sagan och förhoppningsvis så är det vi hemmasupportrar som får vara med att skriva den delen ett bra tag framöver.