Supporterklubben Kärnan fyller 20 år – firar med att släppa en jubileumsöl!

I år är det 20 år sedan Supporterklubben Kärnan såg dagens ljus. Detta vill man nu uppmärksamma och, givetvis, gör man det på häftigaste tänkbara sätt – genom att släppa en egen jubileumsöl!

Södra stå session IPA är en fatöl på 4,7% med mycket humle. Ölen bryggs och säljs genom ett samarbete via mikrobryggeriet Friends Company, krogen Kings Corner och Supporterklubben Kärnan. Idén initierades av supportern Robin Skoglund.

Ölen kommer först och främst enbart att säljas hos vår samarbetspartner Kings Corner och kosta 55 kronor på matchdagar (65 kronor ordinarie pris).

⁃Vi har velat gynna vår samarbetspartner Kings Corner och samtidigt skapa en öl av supportrar för supportrar där kvalité till en billig peng varit i fokus säger Erik Kruse, ordförande i Kärnan

Kärnan kommer tjäna en liten peng, 100 kronor per såld batch.

Som medlem i Kärnan kommer du också få möjlighet att testa Södra stå session IPA före resten av världen. Fjärde April arrangerar Södra stå talarkväll för alla Kärnan-medlemmar nere på Kings corner. Då kommer ölen se dagens ljus för första gången. Representanter från Kärnans styrelse kommer vara på plats från och med 17:00 för att sälja medlemsskap, souvenirer och resor till Bortamatcher. Kvällen förväntas dra igång vid 18:00. Då kommer HIF:s chefstränare Per-Ola Ljung med utvalda, ännu hemliga spelare, att vara på plats för att svara på frågor.

⁃Det ska bli väldigt kul att se medlemmarnas mottagande av ölen under kvällen.

⁃Förutsättningarna för att sluta leden och ett sista gemytligt avstamp innan premiären är optimala. En unik supporteröl ser dagens ljus, tränare och spelare kommer vara på plats för att snacka fotboll med supportrarna. Kan det bli bättre?