Spelarbetyg – Trelleborgs FF (b)

Pär Hansson

Trist att han inte fick hålla nollan. Såg tveksam ut vid ett par tillfällen, men gör som vanligt ett par fina räddningar.

Erik Wahlstedt

Inte blev det bättre av att Wahlstedt tog över Edmans plats i denna matchen. TFF gjorde lite som dom ville stundtals på den kanten.
Betyg: 2

Peter Larsson

Fick slita hårt idag! Fick lösa ett par situationer som uppkommer efter rent slarv av Baffo. Hoppas det löser sig med FCK så snabbt som möjligt!
Betyg: 4

Joseph Baffo

Idag var Baffo inte bara nonchalant utan rent ut sagt, slarvig! Spelar upp sig lite i slutet av matchen. Efter denna insatsen så misstänker  jag att han får sitta på bänken i den viktiga bortamatchen mot St. Liege.
Betyg: 1,5

Markus Holgersson

Sliter hårt och får väl kanske inte så mycket beröm för det som han borde få.

Christoffer Andersson

En av dom bästa på plan idag, oerhört smart i sina löpningar och gör sig själv ständigt spelbar. Lämnade Wahlstedt ensam ibland när TFF gjorde snabba omställningar.
Betyg: 3,5

May Mahlangu

Fick ta mycket stryk idag mot ett TFF som hade bestämt sig för att spela hårt mot innermittfältet. Tappade bollen lika ofta som han vann tillbaka den.

Ardian Gashi

Inte lika ettrig som vi är vana att se honom. TFF kom igenom lite för ofta i mitten.
Betyg: 2

Mattias Lindström (Utbytt 59:e min)

Bytet överraskade mig faktiskt. Lindström gjorde en klart godkänd insats så länge han var på plan. Klockren passning till Jönssons första mål!
Betyg: 3

Alvaro Santos (Utbytt 77:e min)

Så skönt att se denna mannen tillbaka i HIF-tröjan! Första insatsen var klart godkänd, vi kan nog förvänta oss att se mer av vad Santos kan efter att han hunnit landa efter en turbulent vecka.
Betyg: 3

Rasmus Jönsson (Utbytt 84:e min)

Två-målsskytt och bäste HIF:are idag!
Betyg: 4

Simon Thern (Inbytt 59:e min)

Piggt inhopp. Avslutade matchen med att spela på topp.
Betyg: 3

Jørgen Skjelvik (Inbytt 77:e min)

Debuterande norrman som presenterade sig med att göra mål efter endast tre minuter på plan. Oerhört kylig lobb! Lovar gott inför slutspurten!
Spelade för kort tid för att ge ett rättvist betyg.

Sebastian Carlsen (Inbytt 84:e min)

Även här ett klart godkänt inhopp!
Spelade för kort tid för att ge ett rättvist betyg.

Kvar på bänken:
Daniel Andersson
Erik Edman
Hannu Patronen
Mohamed Ramadan

Betygskala:
1:  Usel
2:  Kan bättre
3:  Godkänd
4:  Mycket bra
5:  Suverän

Nästa match är mot St.Liege torsdagen den 18:e kl20:15.
Nästa match i Allsvenskan är söndagen den 21:e kl16:30 mot Halmstads BK på Olympia.

//Mikael Sjödin

2 kommentarer

1. Med den tändning Lindström visade både innan match (gick & gjorde high-five med nästan alla i laget) samt hans känsloyttringar vid Rasmus första mål där han skakar nästan av Rasmus huvud så kanske Conny tyckte han var övertänd??

Nä, skämt åsido underbart att se den attityden och den måste Baffo också visa som var väl nonchalant men det mesta löste sig, fast trist att Pär inte fick hålla nollan som gjorde återigen en säker insats trots förändringar (Whalen in för Edman – skadekänningar?)