Spelarbetyg – Mjällby (b)

Pär Hansson

Skötte sig mycket bra igår, tog det han skulle med frisparksräddningen i slutet på matchen som kronan på verket!

Mitt betyg: 4

Fredrik Nilssons betyg: 4

Medias snittbetyg: 4

Christoffer Andersson

Blev uppflyttad till mittfältet när Holgersson byttes in. Fick inte ut det vi förväntar oss av hans offensiva löpningar, dom få han hade.

Betyg: 2,5

Marcus Nilsson

Styrde upp försvaret bra, samarbetet med Larsson fungerar. Får vi behålla honom hela säsongen? Tveksamt om han fortsätter så här!

Media: 2,6

Peter Larsson

Stabil. Fick lite svårt när El Kabir kom in.

Betyg: 3

Media: 2,3

Erik Edman

Borde haft flera frisparkar med sig under matchens gång, men av någon anledning så blundade domaren när Edman var inblandad.

Betyg: 2,5

Rasmus Jönsson
(Utbytt 74:e min)

Fick inte mycket uträttat under matchen. Borde bytts ut tidigare.

Media: 1,3

May Mahlangu

Kämpade o slet. Stundtals överallt med bra löpningar offensivt och defensivt. Kortet var både solklart och onödigt.

Betyg: 3,5

Adrian Gashi

Vår egen bulldog. Visade verkligen vilja idag, skällde lite på Gerndt vid ett tillfälle när han inte hjälpte till att sätta press på Mjällbys försvar. Passade fram till Sundins mål.

Media: 2,3

Rachid Bouaouzan
(utbytt 66:e min)

Gjorde nog ingen glad igår. Misslyckades med i princip allt. Ska man säga något positivt så är det väl att han är klockren på att ta emot bollen, tyvärr så gjorde han inget konstruktivt med den.

Betyg: 1

Nilsson: 2

Media: 1,3

Alexander Gerndt
(utbytt 84:e min)

Inblandad i förarbetet till målet. Hamnade för långt ner på mittfältet stundtals. Löpvillig men fick inte mycket att löpa på tyvärr. Ogillar hans reaktion när han byttes ut oavsett vilken anledning han tycker sig ha. Kommer säkert vara extra taggad mot Elfsborg!

Media: 1,6

Erik Sundin

Gjorde målet efter en typisk Sundin-löpning. Tvekade inte en sekund när han slog bollen mellan Aspers ben in i mål! Löper ständigt och bra. Vi kommer få se många mål från honom i år.

Media: 3

Marcus Holgersson
(inbytt 66:e min)

Bytte av Christoffer på högerbacken.

Nilsson: ej betygsatt

Media: endast betygsatt av AB som gav 2 i betyg

Johan Eiswhold
(Inbytt 74:e min)

Spelade för kort tid för att ge ett rättvist betyg.

Joseph Baffo

Spelade för kort tid för att ge ett rättvist betyg. Det var ändå ett inhopp som lovade mycket.

Kvar på bänken:

Daniel Andersson

Mattias Lindström

Marcus Bergholtz

Simon Thern

Matchen var allt annat än välspelad men jobbet blev gjort!

Betygskala:

1:  Usel
2:  Kan bättre
3:  Godkänd
4:  Mycket bra
5:  Suverän

Betygen satta av HD, Aftonbladet samt Kvällsposten/Expressen utgör basen för Medias snittbetyg.

Vi syns på Olympia!

//Mikael Sjödin