Spelarbetyg Malmö FF – HIF

Pálsson gjorde en mycket bra match och var bästa HIFare ikväll. Men det hjälpte tyvärr inte. Foto: Mats Roslund
Foto: Mats Roslund

Trots att HIF stod för en ganska bra insats denna kväll så räckte det tyvärr inte till. Malmö vann med 3-1 där HIFs mål återigen gjordes av Robin Simovic. Positivt är att laget kämpade och slet för varandra hela matchen och aldrig gav upp.
Här kommer spelarbetygen.

Startelvan:

30. Pär Hansson 3 – Gör en bra match där han har en del fina räddningar. Lite tveksamt ingripande på tredje målet dock där han kanske borde stått kvar på linjen. Kan inte lastas för de andra målen.

—–

15. Emil Krafth 2 – Hade lite problem defensivt mot Malmös offensiv. Bättre offensivt där han kom upp då och då. Fick en smäll efter en våldsam tackling av Lewicki, var tvungen att utgå i andra.

8. Victor Pálsson 3 – Bästa HIFare idag. Täcker massa skott, bryter uppspel och tacklar på ett bra sätt. Leder backlinjen. Fortsätter visa pondus och vilja, härligt att se.

3. Frederik Helstrup 2 – Gör det förhållandevis bra men missar ibland, bland annat vid 1-0-målet. Godkänd allt som allt.

28. Jere Uronen 2 – Inte lika framträdande offensivt på sin kant som vanligt. Hade en farlig frispark och några andra bra skott.

—–

14. Lalawélé Atakora 2 – Springer mycket upp och ner, jobbar bra. Men syntes inte så mycket i själva spelet. Byttes ut i andra.

5. Johan Mårtensson 2 – Kändes som inte allt stämde för vicekaptenen idag, men kämpar och sliter som vanligt. Lite för stora ytor lämnades centralt idag dock, som Malmö kunde utnyttja.

42. Astrit Ajdarevic 1 – Började helt okej, men resten av matchen var sämre. Det går för långsamt när han har bollen, och han rör sig alldeles för lite. Vill ha för mycket boll på fötterna. Får helt och hållet ta på sig andra målet.

7. Mattias Lindström 2 – Kämpar och sliter som vanligt, och försöker skapa chanser offensivt. Ledde tyvärr inte till så mycket. Utbytt i andra.

—–

9. Robin Simovic 3 – Bra insats från Simovic idag, och gör dessutom mål för fjärde matchen i rad. Perfekt i rollen som target, fångar in nästan alla bollar och håller i dem och fördelar på ett bra sätt. Bra presspel idag, och visar väldigt mycket vilja.

18. Jordan Larsson 2 – Började som anfallare och avslutade som yttermittfältare. Man ser att han försöker och vill framåt, men det händer inte så mycket. Väger för lite i duellerna.

Inbytta:

19. Darijan Bojanic 3 (in 59) – Gör skillnad direkt när han kommer in. Hittar medspelare med sina fina passningar, springer och löper mycket och har ett bra presspel. Bör starta nästa match.

20. Emmanuel Boateng 2 (in 71) – Godkänt inhopp. Springer mycket och hade ett jätteläge där han löpte från box till box, och skulle nog avslutat istället för att passa.

26. Peter Larsson X (in 81) – Spelade för kort tid för att betygsättas.

Övrig trupp: Matt Pyzdrowski (mv), Carl Johansson, Jesper Björkman, Fredrik Widlund, Anton Kinnander

Betygsskala:

1: Underkänd

2: Godkänd

3: Bra

4. Hög allsvensk klass

5. Landslagsklass

Emil.Carlsvärd.BBL

1 kommentar

1. “Close shave” mellan Pär & Palsson om vem som var matchens lirare, visst var Pär ute & cyklade lite på tredje målet men å andra sidan räddade han oss minst 2 andra ggr från ännu större siffror…
    Vad gäller Bojanic tycker jag nästa han funkat bättre som inhoppare men å andra sidan när Astrit bara tycks hålla koncentrationen uppe lika länge som det tar för han att få sin pingislunga (?), så är frågan om inte det är dags för byte där mot Gefle – dessutom blev väl Astrit avstängd i och med sin varning?