Spelarbetyg – Malmö FF (h)

Pär Hansson

Vid 1-1 målet så tar han första skottet, är på det andra men kan inte hindra att bollen går i mål. Chanslös på MFF:s 1-2. Förutom målen, så var det inte några direkta farligheter från MFF:s sida.
Betyg: 2,5

Erik Edman

Förlorar dom flesta löpdueller, ser ut som han inte vågar löpa fullt ut. Är dock inte blyg i närkamperna.

Peter Larsson

Jobbade på bra i backlinjen som vanligt. Samarbetet med Holgersson var väl inte 100% idag då dom vid ett par tillfällen gick på samma boll.

Markus Holgersson

Gjorde ett utmärkt jobb i backlinjen och för en gångs skull så svor jag inte över missade passningar. Drog på sig en onödig varning vilket innebär att vi får se Baffo från start nästa match.

Christoffer Andersson

Hade fullt upp, både offensivt som defensivt och skötte det bra. Har en spelstil som passar in i Connys filosofi.
Betyg: 3

Rachid Bouauzan (utbytt 81:a min)

Läcker framspelning till Jönssons mål. Man ska inte glömma Rachids lilla klack till May vid förspelet till Sundins mål. Ständigt farlig. Slarvade inte bort bollen så ofta som man vant sig vid. Tvärtemot vad kollega Ymer tycker, så gjorde Rachid en klart godkänd insats idag!
Betyg: 3,5

May Mahlangu

Borde fått frispark vid Malmös 1-2 mål. Fick slita hårt idag. Tappade mittfältet stundtals.

Ardian Gashi

Sliter och river. Säkert en jobbig typ att möta, men idag var han inte på topp. Tappade mittfältet stundtals.

Rasmus Jönsson

Solklart utsedd till Matchens Lirare. Lite nonchalant vid Malmös 1-1, men i övrigt kanon. Kunde ha blivit fler mål för Rasmus, tyvärr blev det bara ett.
Betyg: 4

Erik Sundin

Sundins mål var hur vackert som helst och då syftar jag inte endast på hans löpning in mot Gerndts inlägg utan även hela förspelet innan målet.
Betyg: 3

Alexander Gerndt (Utvisad 80:e min)

Knappast den avslutningen vi eller för den delen han själv hade hoppats på. Betyget kan inte bli annat efter den utomordentligt idiotiska utvisningen. Trist, mycket trist. Man får väl hoppas han tar lite revansch och avslutar HIF sejouren med ett par mål mot israelerna i kvalet.
Betyg: 1

Simon Thern (Inbytt 81:a min)

Spelade för kort tid för att ge ett rättvist betyg.

Kvar på bänken:
Daniel Andersson
Rasmus Lindgren
Mattias Freij
Joseph Baffo
Marcus Bergholtz
Emil Åberg

Betygskala:
1:  Usel
2:  Kan bättre
3:  Godkänd
4:  Mycket bra
5:  Suverän

Till skillnad från Conny så tycker jag inte att 2-2 var ett rättvist resultat, vi borde ha vunnit och hade chanser till det. Att jämföra med MFF:s 2 chanser. Men det är bara att bita ihop!

Nästa match i Allsvenskan är mot IFK Göteborg den 31:e Juli. Men innan dess så är det Europa-kval på bortaplan mot Bnei Yehuda Tel-Aviv FC den 26:e Juli kl18:00 svenska tid!

//Mikael Sjödin

3 kommentarer

1. Oj så olika man ser på saker emellanåt. Jag tyckte att Gashi tveklöst var bäst på plan.

2. Även jag tycker att Gashi var suverän. Det verkade som att han spelade i ren ilska över vad som skett i Oslo.