Spelarbetyg IFK Göteborg – HIF

Pär stod för ett sämre ingripande vid 1-0-målet. Göteborg körde sedan på och vann med 3-1 Foto: Björn Larsson Rosvall /TT
Pär stod för ett dåligt ingripande vid 1-0-målet. Göteborg körde sedan på och vann med 3-1
Foto: Björn Larsson Rosvall/TT

HIF kunde tyvärr inte fortsätta på vinnarspåret och den goda insatsen mot Peking. Årets första förlust i Allsvenskan kom igårkväll när Blåvitt, för andra gången i år, vann över HIF. Slutresultatet blev 3-1 och det är bara att ta nya tag mot Sundsvall. Här kommer spelarbetygen från matchen.

Startelvan:

30. Pär Hansson 1 – Gör ingen bra match. Målvaktstabbe på första målet där han släpper en för billig retur, även 3-0-målet känns som den går in lite väl enkelt även om det är välplacerat.

—–

15. Emil Krafth 3 – Bäst i en backlinje som hade det svårt igår. Kommer som vanligt med bra i anfallen, kunde kanske kommit till mer inläggslägen.

8. Victor Pálsson 2 – Gör en bra första halvlek, sämre i andra. Visar mycket pondus och vilja, men slarvar fortfarande en del.

3. Frederik Helstrup 1 – Hade det svårt mot snabbe Vibe på topp. Kom ofta fel i situationer, har visat att han kan klart bättre.

28. Jere Uronen 2 – Får ett godkänt betyg för hans offensiva spel. Hade bland annat ett riktigt farligt skott i slutet av andra halvlek. Men hans hörnor höll inte kvalité igår, och defensivt var det tufft mot IFK:s Ankersen.

—–

14. Lalawélé Atakora 1 – Följde upp sin fantastiska insats senast med en dålig igår. Försvann helt ur spelet, var väldigt osynlig matchen igenom. Måste fortfarande gå mer rakt mot mål.

5. Johan Mårtensson 3 – Bäste HIF:are i mitt tycke. Gör det han ska, fördelar bollar och var bra både upp och ner.

19. Darijan Bojanic 1 – Pendlar tyvärr alldeles för mycket. Känns som han är bra varannan match, för att i nästa vara helt under isen. Även om han glimtade till ibland så var det mesta dåligt. Utbytt i andra.

7. Mattias Lindström 2 – Började matchen ganska bra och såg återigen pigg ut. Sedan kom straffen som han orsakar genom en fruktansvärt onödig tackling. Sämre i andra halvlek, byttes också ut då.

—–

42. Astrit Ajdarevic 1 – Tillbaka i startelvan, men det hände inte så mycket mer. Måste höja sig. Även om det är bra att han skjuter måste han välja sina lägen.

9. Robin Simovic 2 – En av få som gör sitt jobb offensivt, även om det inte ledde till så mycket. Ser ändå ganska lovande ut. Målskytt idag igen, hoppas det fortsätter så.

Inbytta:

6. Andreas Landgren 2 (in 59) – Gör varken mer eller mindre. Godkänd. Kommer in vid ett otacksamt läge.

20. Emmanuel Boateng 1 (in 65) – Har speeden men använder den inte. Uträttade inte mycket under sin dryga halvtimme på plan. Kommer in vid ett otacksamt läge.

Övrig trupp: Matt Pyzdrowski (mv), Peter Larsson, Carl Johansson, Anton Kinnander, Jordan Larsson

Betygsskala:

1: Underkänd

2: Godkänd

3: Bra

4. Hög allsvensk klass

5. Landslagsklass

Matchreferatet från gårdagens match finns att läsa här.

Emil.Carlsvärd.BBL

1 kommentar