Snart bär det av mot Palmernas stad

Inför kommande Skånederby på annandag påsk kollade vi av läget med Kärnans ordförande Niklas Persson.

Första bortaresan för i år, hur många blir vi på plats ?
Jag tror vi kan bli riktigt många där nere. En helgdag och bra avsparkstid så jag tippar på 500. Vi kör ju dit våra medlemmar för endast 50kr, vem kan klaga på detta?

Vad tycker du om lagets inledning av säsongen ?
6p säger väl allt. Visst inte så många mål men det kommer. Med lite mer flyt kunde vi lätt gjort 3-4 mot bp. Mot dif gjorde vi ett tidigt mål och styrde spelet rätt bra med tanke på den usla planen.

Någon spelare som överraskat positivt/utmärkt sig speciellt ?
Edman har imponerat på mig. killen har ju inte (förutom den mot spurs) spelat någon match på ett år men håller ändå bra klass.

37an har genomgått en del förändringar, vad säger du om utfallet ?
Svårt att säga efter en match men jag tror det kommer att bli ett lyft för hela Olympia.

Publiken sviker, har ni känt av någon nedgång i medlemsantal ?
Nej, nästan tvärtom. Jag har inget exakt antal med medlemmar just nu för vi har knappt hunnit lägga in alla vi fick på Olearys.

Vad bör man göra för att locka folk tillbaka till de allsvenska arenorna ?
Avsparkstiderna och matchdagar är prio ett anser jag. Jag kommer ihåg när HIF gick upp, då spelades det nästan alltid sön-mån. Nu spelas det alla dagar i veckan och folk har svårt att veta när det spelas matcher. Och sen nästa problem planerna. HIF har satsat stora pengar på en bra plan, medan andra klubbar skiter i sina, men tillåts ändå spela. Klart att detta ger allsvenskan som produkt en negativ publicitet. Dom allsvenska klubbarna måste satsa mer på arenorna och allt runt matcherna.

Var: TFF – Vångavallen
När: Måndagen den 5 april kl 15.00
Pris: 50:-
Avgångstider:  11.00 – Helsingborg (Idrottens Hus) 11.45 – Lund (Centralen, norra delen) Mer information om resan finns på Kärnans hemsida.