Smárason från start idag

Foto: Bjarki Tordarson

I eftermiddag är det dags för U21-laget att ta emot Kalmar på Olympiafältets plan 5. Den starka startelvan innehåller även HIFs senaste nyförvärv Arnór Smárason.

Foto: Bjarki Tordarson
Arnór Smárason gör sin första match för HIF i eftermiddag.
Foto: Bjarki Tordarson

Transferfönstret öppnar först på måndag och det är först då som islänningen är aktuell för spel “på riktigt”, men vill man ha en liten förhandstitt på honom så är 15.00 tiden att komma ihåg. Då är Smárason uttagen i den startelva som Erik Edman tagit ut.

Startelvan i övrigt ser stark ut med Gustav Jarl, som igår gjorde Allsvensk debut med sitt inhopp i slutminuterna, i backlinjen. Även Peter Larsson och Walid Atta är uttagna även om Atta ska ge besked under dagen eftersom han var sjuk under gårdagen enligt HIF.se. Om Atta inte känner sig redo för spel tar Carl Johansson hans plats bredvid Peter Larsson.

Så om det är så att ni vill se HIFs nye islänning före alla andra så bege er till Olympiafältets plan 5 15.00, inträdet är gratis, och heja fram “Di röe”. I en tabell som haltar ligger HIF just nu på sjunde plats men man har bara tre poäng upp till Öster på fjärdeplatsen som dessutom har två matcher mer spelade.

HIF:s startelva: 22. Andreas Linde – 32. Gustav Jarl, 26. Peter Larsson, 4. Walid Atta, 2. Fredrik Widlund – 7. Robin Nilsson, 13. Alexander Achinioti Jönsson – 33. David Svensson, 18. Rasmus Lindgren, 31. Elias Andersson – 11. Arnór Smárason.
Avbytare: Erik Kronholm, Yonathan Getachew, Ted Högsten, Måns Ekvall, Carl Johansson, Erik Edman.

Björn Velander BBL

1 kommentar

1. Hade avsparken bara legat på en någorlunda vettig tid (typ 17/18 som den gjort tidigare med U21-matcherna) så hade jag gärna tatt mig en “tjuvkik” på Arnór men får bärga mig till måndag m.a.o.