Skulason ror över sundet

Enligt danska sidan onside.dk är det bara formaliteter som återstår innan Skulason lämnar HIF för en dansk klubb, vilken klubb är ännu inte bekräftat.
(Är det inte lite väl mycket hysch-hysch på gång just nu?)

Det känns lite som om HIF kommer att byta halva styrkan nu under vintern? Vi får hoppas att en ny tränare är snabb, men ändå genomtänkt i sina värvningar nu framöver. För visst lär HIF behöva värva en bredd i truppen.

7 kommentarer

1. Var det inte Skula som sade att han inte kunde tänka sig en annan nordisk klubb för ett par tusenlappar mer i månaden?

Fan, han verkar ju ha samma hjärta som Danne?

2. Tyvärr handlar det inte om ett par tusen extra för att gå till danmark…
    Kan lätt handla om 50000 efter skatt med tanke på danska skatteregler

3. Om Skulason lämnar är väl det ingen större katastrof. För hög frekvens av gula/röda kort har inte varit bra för laget. Bra också att Åge (trots meriter och kvalitet) inte blir tränare. Han har verkligen inte varit en som stannat länge på sina klubbtränarposter. Skrev kontrakt mitt under säsongen han senast var i HIF. Nej, såväl tränare som spelare behöver kontrakteras med långsiktighet nu, det är HIF:s enda möjlighet att skapa kvalitet som håller.