Sammanslagning AOH och Bakgatan på gång

Efter månadslånga förhandlingar så ser det nu ut att bli en sammanslagning mellan AlltOmHIF och Bakgatan. Våra websidor har under åren kompletterat varann men nu ska det bli så att sidorna slås samman och arbetsnamnet är Allt Bakom HIF.

– Vi ser en stor fördel i att få riktiga supporters som skriver på vår sida, menar Fredrik Ymer. Detta är något som vi saknat en längre tid. Som bekant ser de flesta av våra skribenter matcherna tysta och stillasittande framför tv:n.

För Bakgatan.se:s del innebär sammanslagningen att man äntligen får en journalistisk touch på det hela och till sist äntligen får lite utrymme även i HD då HD kommer att länka till den nya sidan.

– Vi har saknat den språkliga finess som finns på Allt Om HIF, menar Ted Hundborg, instiftaren av Bakgatan. Dessutom bidrar skribenterna därifrån med sin förmåga och etik och moral.

Lanseringsdatum för den nya sajten blir den 4 juni 2011.

Från HIF:s håll ser man positivt på sammanslagningen. Det är två stora engagerade sidor som nu slås ihop till en kvalitativ supporter- och HIF-följarsida.

En annan vinst är kategorisupportrarna som nu kan få ackreditering till pressläktaren tack vare AlltOmHIF:s goda rykte bland de allsvenska klubbarna.

– Det ger oss bättre förutsättningar att påverka laguttagningar mm, till och med bättre än Black Armys kvartssamtal.

Mer info om sammanslagningen senare under dagen.