Spelarna svarar på 20 frågor om 2013

Självförtroendet är gott hos HIF-spelarna inför säsongen. Tio av fjorton spelare tror på allsvenskt guld! Tron på cupseger är 100 procent. Killarna litar också på att nyförvärvet Robin Simovic kommer att leverera. Fler än hälften av de tillfrågade i vår enkät räknar med att han ska göra flest HIF-mål i år.

Att Elfsborgs nyförvärv Muhamed Bangura blir skyttekung är ett tips som de flesta HIF-are också ställer sig bakom men ett par lirare sticker ut hakan och tror att Robin även kan ge Bangura en match om skytteligatiteln. Ett något oväntat tips var att Tomas Sörum ska bli allsvensk skyttekung i år.

simovic_jansson
Spelarna tror att Jesper Jansson hittat en blivande skyttekung i Robin Simovic

När HIF drog iväg på träningslägret i Portugal beslöt vi på Allt Om HIF oss för att känna killarna lite på pulsen. Vi tyckte att killarna skulle få prova på den gamla välkända leken ”20 frågor”. Och frågorna fick givetvis besvaras anonymt.

Frederik Ericsson förmedlade enkäten till böteschefen Daniel Nordmark som ”hotade” med böter om man inte lämnade in svaren. Facit blev att vi fick tillbaka 14 ifyllda blanketter, som ger en bra bild av vad killarna själva förväntar sig av säsongen.

Några frågor var inte tillräckligt tydligt formulerade för att alla spelare skulle förstå dem. Som exempelvis: ”hur många HIF-are tror du får proffskontrakt i år?”. Underförstått var givetvis försvinner till utlandet som proffs. Men bland svaren fanns: ”vi är alla proffs i HIF”…

Bland dem som förstod frågan varierade svaren mellan en och tre spelare. Så många befarar killarna alltså kan försvinna.

Intressant är dock att 10 av de 14 som besvarade enkäten räknar med att HIF ska upprepa succén från 2011 och vinna allsvenskt guld och samtliga 14 räknar med att klubben ska ta ännu en cuptitel och därmed får chansen till spel i Europa.

Vi fick massor av intressanta svar och kommer att redovisa dem i en kommande artikel. Men här ska ni få hälften de frågor som vi ställde: (resten kommer i nästa artikel, liksom fler svar)

1. Klarar HIF att komma topp tre i allsvenskan i år. På den fick vi ett enhälligt ja.
    Fråga2 löd: vilket lag vinner serien?
    Fråga3: vilken motståndare är jobbigast att möta?
    Fråga 4: vilken allsvensk spelare är skickligast individuellt?
    Fråga 5: vilken HIF är skickligast?
    Fråga 6: vilken  motståndare är värsta retstickan?
    Fråga 7: vilken HIF-are är värsta retstickan för motståndarna?
    Fråga 8: vilken HIF-are samlar på sig flest kort (gula och röda) i år?
    Fråga 9: vem i laget kommer att göra flest mål i år?
    Fråga 10: vilken spelare skapar mest trygghet för laget?

Ni kan ju själva fundera över dels vilka svar ni tror att vi fick och dels vilka svar ni själva skulle ha gett!

bbl_roland_nordqvist

1 kommentar

1. Verkar som Nordmark behöver gå i Hells Angels skola då hans “hot” inte funkade så bra med 14 av 22 som svarade -:)