Reda Chahrour – HIFs företagsförsäljning “För mig är den centrala biten att bygga hållbara relationer med våra samarbetspartners”

HIF är inne i en omorganisation vilket innebär att det tillkommit en del nya ansikte på Sportkontoret. En av dessa är Reda Chahrour som är ansvarig för klubbens företagsförsäljning. Vad få vet är att Reda har en tidigare koppling till Skånes Stolthet – ett tioårigt förflutet som spelare i HIF.

Vilka är dina primära arbetsuppgifter i HIF:s organisation ?

Jag är ansvarig för allt på företagssidan, alla partners, vårt affärsnätverk och vår försäljningsavdelning. Vi är nu inne i en omorganisation där vi söker två företagssäljare som ska vara med på resan i utvecklingen av ett modernare arbetssätt på företagssidan. Vi jobbar ständigt med att utveckla vår paketering för att rekrytera nya samarbetspartners, och bygga goda relationer med näringslivet.

Vad har du för mål med arbetet på kort och lång sikt ?

På kort sikt ska vi se till att våra partners är nöjda med de avtal vi har. Det är självklart viktigt att nå bra sportsliga resultat i år som en grund för framtiden. På lång sikt vill vi vidareutveckla samarbetsformerna och nå fler partners via en bredare portfölj , som t ex E-sport, HIF:s flicksatsningar, matchdagshospitality, marknadsföring, event, konferenser samt CSR och hållbarhetsarbete etc.

Hur ser du på sambandet mellan bra sportsliga resultat för laget och ditt arbetsområde ?

För mig är den centrala biten att bygga hållbara relationer med våra samarbetspartners, med arbetsformer som gynnar dem. Visst inverkar HIF:s resultat sportsligt, men jag vill komma förbi det och stärka HIF:s varumärke på längre sikt, genom att våra partners ska känna att vi erbjuder samarbetsformer där samarbetet med varumärket Helsingborgs IF är det viktigaste. Det kan vara allt ifrån marknadsföring, projekt på skolor, företagsevent eller olika insatser i samhället  som handlar om mycket mer än bara fotbollen.

Har ni lyckats få intäkterna till klubben att växa via företagskontakter under året ?

Vi jobbar intensivt mitt i en omställningsperiod från att ha spelat i superettan till att nu spela i allsvenskan. Intäkterna ökar hela tiden och vi vet att det finns en stor potential på marknaden som kommer att göra att intäkterna ökar ännu mer på partnersidan framöver.

Växer ert nätverk i näringslivet ?

Det är under ständig utbyggnad utifrån att vi förbättrar våra olika paket gentemot våra partners, och hittar modeller som kan passa fler intressenter. HIF:s affärsnätverk i näringslivet är väldigt stort och vi jobbar hela tiden proaktivt med att skapa nya kontakter.

Hur skulle det påverka ditt arbetsområde om HIF inte skulle hänga kvar i allsvenskan i år ?

Jag tänker självklart att HIF spelar i allsvenskan 2020, men visst har det inverkan med de sportsliga resultaten, däremot är vi övertygade om att vi bygger hållbara relationer med våra partners där de känner att samarbetet är det viktigaste.

Vilka visioner har du för HIF som klubb sportsligt och ekonomiskt, och hur tror du man ska nå dit ?

För HIF som helhet så har vi genom rekryteringen av Erik Brunnström på privatmarknadssidan visat att vi jobbar rätt och har startat en resa med att stärka varumärket med en långsiktig plan, samtidigt som vi har Midde som är oerhört duktig med vår kommunikation. Rent sportsligt är klubben på rätt väg med visionen om att framöver satsa yngre high potential players och hemvändande f d HIF-spelare. På marknadssidan och när det gäller vårt arbete med affärspartners ska vi paketera erbjudanden rätt utifrån företagens behov för att hitta hållbara lösningar. Jag ser ljust på framtiden med tanke på det arbetssättet vi bedriver idag. Jag är övertygad om att allt detta  sammantaget kommer stärka HIFs ekonomi för framtiden.

Så var det det där med din tidigare karriär, som spelare, i HIF?

Haha ja, det känns som så längesen att det var ett annat liv.

Jag kom till HIF som 12 åring och representerade klubben fram till jag var 20. Jag gick genom alla ungdomslag och hann med att få representera både pojk och juniorlandslaget. Dem sista två åren träna jag regelbundet med A laget, det blev några träningsmatcher men till slut blev det inget A-kontrakt. Sen tog karriären en annan vändning och jag satsade på det civila jobbet istället. Jag har ett stort HIF hjärta och är stolt att nu få komma tillbaka till klubben och kunna bidra i en framträdande roll utanför planen.

Helsingborgs IF söker två stycken företagssäljare. I takt med att klubbens portfölj växer vill vi nu fortsätta utvecklingen av vår marknadsavdelning. Du kommer att arbeta i ett bolag med ambitiösa tillväxtmål. Du ansvarar för att utveckla relationer och affärer med befintliga partners men även arbeta aktivt med att bearbeta nya kunder. Låter det lockande att bli en del i HIF? Du kan läsa mer om tjänsten och vad klubben söker här

AOH drivs, sedan 2009, på ideéll basis. Vill du ge oss en applåd kan du alltid swisha en slant till 0703890866. Tack!