Prica nobbar Rosenborg utan Janssons vetskap

Rade Prica är på väg bort från Rosenborg.Tränaren Jan Jönsson bekräftar för eurosport.se att förhandlingarna har avbrutits och att RBK letar ersättare. “Jaha, det var en nyhet för mig”, säger Helsingborgs sportchef Jesper Jansson.

Helsingborgs IF och Rade Prica kan vara på väg att bli ett par igen. Klubben har inte gjort någon hemlighet av intresset för den forne spelaren som under tre år gjort succé i norska Rosenborg. Han har dock suttit på ett kontrakt som har gjort ett köp alltför dyrt, men nu kan det vara på väg att bli en öppning.

Klubben har velat gå in i dialog med Rade och det har inte han velat, säger Rosenborgs tränare Jan Jönsson till eurosport.se.

Prica sitter nu på ett utgående kontrakt och RBK förbereder sig för att man kommer att tappa sin svenske skyttekung. Kanske redan i sommar.

Det vet man ju inte. Med en så pass duktig spelare som Rade så kan det mycket väl dyka upp något redan nu så vi får vara aktiva på marknaden, säger Jönsson.

Rosenborg letar alltså en ersättare. Vart Prica tar vägen återstår att se, men han har alltså flera gånger kopplats samman med Helsingborg som i sommar ska gå in i ett tufft Champions League-kval.

Det är klart att vi följer Rades situation, men det där var en nyhet för mig, säger sportchefen Jesper Jansson apropå att förhandlingarna mellan Prica och Rosenborg avbrutits.

Vi håller koll på våra killar och Rade är en bra spelare. Sedan får man se hur det passar in med vår situation, fortsätter han.