Notis: Inga böter för Rasmus Jönsson

Så har då Rasmus Jönsson presenterat sig för sin nya supportrar i Wolfsburg, detta genom att göra ett mål på sin första bollkontakt.

Som ni kunde läsa häromdagen i det rosa bladet så har Rasmus Jönssons nye tränare gett diktaturen ett nytt ansikte genom att bötfälla spelare till höger och vänster som inte gör som han säger. Men vi (och framför allt Rasmus då) kan vara lugna. Rasmus är än så länge inte bötfälld, och hans chanser för att slippa böter ökade väsentligt;

Dagen efter U21-matchen mot Litauen blev han inbytt när Wolfsburg träningsspelade mot amatörklubben SSV Vorsfelde. I andra halvlek kom så Rasmus Jönsson in och gjorde mål första gången han fick nudda bollen. Vilket måste ha varit skönt för honom, för Magath samt för hans lagkamrater. Och extra kul eftersom att herr Jönsson inte ens har tränat med laget. Det här var första gången han visade upp sig för sina lagkamrater och gör ett mål direkt. Mot ett amatörlag, visst, men ändå.
Vid ställningen 2-7 klev så Jönsson fram igen och fastställde slutresultatet till 2-8.

Så här kommenterade tränaren Felix Magath svenskens insats: ”Rasmus Jönsson var kul att se – man märker att det är en spelare som vill uträtta något, som är snabb och aktiv och som dessutom har ett härligt driv mot målet”.

…Och vår nye stjärna säger så här: ”Jag är fortfarande ganska trött, jag spelade ju 90 minuter i går – men jag är glad över att vara här och ser fram emot min nya utmaning”.