Mohamed Ramadan till IFK Malmö

Mohamed Ramadan i Akademilagets tröja Foto: Bjarki Tordarson

Kontraktet med HIF löpte ut efter  förra säsongen, nu har han hittat en ny klubbadress, storsatsande division 3-nykomlingen IFK Malmö.

Mohamed Ramadan i Akademilaget
Foto: Bjarki Tordarson

Den 23-årige anfallaren Mohamed Ramadan spelade den senaste säsongen med HIF:s akademilag och gjorde totalt tio mål i division två. Efter säsongen gick kontraktet med HIF ut och man valde att inte förlänga, nu har Mohamed gjort klart med en ny klubb – storsatsande IFK Malmö – nykomlingar i division tre.

– Det gick väl hyfsat i HIF:s akademi. Vi kom femma i division 2 med ett ungt lag. För mig personligen gick det okej med 10 mål även om jag hoppats på bättre, berättar Ramadan för Skånskan.

Efter att kontraktet med Helsingborg gick ut har han tränat och pratat en del med sin gamla klubb Kvarnby IK, hemmahörande i division 2, men det blev ingenting med den kontakten och nu är han alltså klar för IFK Malmö istället.

– Vi blir seriefavoriter och det tycker jag att vi ska vara också. IFK Malmö måste upp i år, säger Mohamed Ramadan till Skånskan.

Totalt blev det 3,5 år för anfallaren i Helsingborgs IF men bara två inhopp i tävlingsmatcher för A-laget, hans bästa minne och största höjdpunkt under tiden i klubben är onekligen inhoppet mot Standard Liege i Europa League.

– Vi förlorade hemma med 1-3, men det känns ändå rätt stort att ha varit med om, med de orden avrundar han intervjun med Skånskan.

bbl_jimmy_fors