Mästerligt Gashi

Den 30-årige norrmannen har förlängt med HIF. Tillsammans med sydafrikanen May Mahlangu har han i år utgjort en del av allsvenskans i särklass bästa innermittfält. Och Gashis framtid har kanske varit den absolut viktigaste pusselbiten i Jesper Janssons kamp gällande kontrakts-förlängningar och lagbygge inför kommande säsong.

Ardian Gashi anlände till Helsingborg från den norska ligan inför säsongen 2010. Och även om han vid detta tillfälle signerade ett treårskontrakt, har spekulationerna kring hans framtid i klubben ständigt varit aktuella, då hans familj under samma period valt att bo kvar i Norge.

Gashi har till dags datum spelat 81 matcher (8 mål – 4 assist) för klubben och det nya kontraktet sträcker sig till och med 2014.

3 kommentarer

1. HIF har lagt den först pusselbiten…Baggens inställning är viktig för laget…som en arg tax med kämpaglöd i mittens rike

2. mycket viktig signering. Kanske den viktigaste denna säsongen för att hålla ihop ett bra lag.

Nu kan man sälja May och träna in en ny mittfältare. T.ex. Thern.

Därmed inte sagt att man skall ha bra betalt för May. (blir rabatt gissar eftersom han saknar EUpasset)