Martin Fribrock lämnar Esbjerg

Adjö, Esbjerg. Martin Fribrock har valt att avsluta sitt kontrakt med den danska klubben ett halvår i förtid. Nu siktar han mot att komma tillbaka till Sverige igen.

Martin Fribrock lämnar Esbjerg efter 3, 5 år i klubben, en tid som har varit väldigt skadebetonad och tuff (ni kan läsa mer om det här). Han väljer nu att avbryta sitt kontrakt med Esbjerg för att söka en omstart i Sverige.

Då passar det allra bäst att får göra det nu under vinterfönstret när alla drar igång sina försäsonger hemma. Chansen och möjligheten att få vara med från start skulle vara kanon.

Martin Fribrock i Esbjergs-tröjan

Vad har du för önskemål om framtida klubb?

– Har inte så stora krav om jag ska vara ärlig. Det jag söker och önskar är att hitta en klubb som tror på mig och ser att jag kan bidra med något bra. Samtidigt som jag själv vill komma till en klubb och få spela och känna glädje med fotbollen igen!!

På vilket sätt växte ditt beslut fram att du inte ville fortsätta spela i Esbjerg?

– Det är väl något som vuxit fram successivt men känns rätt solklart just nu. Jag har bara sex månader kvar här ändå. Men, som sagt, möjligheten att komma hem och vara med från start är väl det som lockar mest.

Martin berättar att Esbjerg förstår hans tankegång till hundra procent och tillåter honom att leta klubb utan att de kräver ersättning.

De ser ju sin chans att spara lite lönepengar samtidigt.

Ur sportslig synvinkel så har Martins tid i Esbjerg inte varit i närheten av vad han ville eller önskade när han flyttade dit.

– Jag fick spela en handfull matcher när jag kom hit innan mitt knä gick sönder och sen har jag krigat med det ett tag.

Han har inte spelat något under förra årets höstsäsong eftersom han oturligt nog fick en hjärnskakning som höll honom borta.

– Men sen cirka två månader tillbaka så är jag fit for fight och har styrke- och löptränat.

Trots Martins skadeelände så har det trots allt funnits en guldkant på tillvaron i Esbjerg. Socialt sett så har Martin trivts.

– Klubben och lagkamrater har varit kanon under hela vägen. Sen att det varit en del svenskar här under åren har såklart varit skitkul det med, säger Martin Fribrock.