Marcus Nilsson lånas ut till Kalmar

Marcus Nilsson i HIFs färger Foto: HD

Det var nog många som hade önskat att se mittbacken på Olympia men så tycks inte fallet bli, hans klubb Utrecht bekräftar på Twitter att Nilsson lånas ut till den allsvenska konkurrenten Kalmar FF.

Marcus Nilsson under tiden i HIF Foto: HD
Marcus Nilsson under tiden i HIF
Foto: HD

Under säsongen har det inte blivit en enda match i klubblaget för Marcus Nilsson och därför väljer man att låna ut honom fram till sommaren, bekräftar Utrecht på sin officiella twitter.

Nilsson lämnade Helsingborg för Utrecht under guldåret 2011 men har haft problem med skador under sin tid i den holländska klubben.

– Det har inte direkt blivit som jag tänkte från början. Och den här säsongen har varit ett skämt. Ett enda långt skadehelvete egentligen, sa han i slutet av förra säsongen till HD.se

bbl_jimmy_fors

2 kommentarer

1. Om, OM nu både Atta & Lorent skulle försvinna så känns det surt att gå miste om “Mackan” men annars är det bara skoj för han om karriären tar fart igen, så lycka till Marcus! Men förstås inte i matcherna mot HIF om du nu inte lyckas med ett självmål eller två förstås -:)