Leifs funderingar

IFK Norrköping, 4 megausla insatser 2 av 12 poäng. Say no more.

***

Joseph Baffo. Kan så mycket men visar det så sällan.

***

Ett naturligt bakslag för Atta som yrade vid markeringsspelet. Bara för att man spelar med en yr kollega så innebär detta väl inte att man inte gör sitt eget jobb?

***

May Mahlangu. Vilken gåta.

***

En satans tå kom ivägen annars hade Sörum gjort mål sin andra match i rad.

***

Lindström. Vad har han betalt för att spela så mycket?

***

Bytet Stoffe- Krafth tog död på kvitteringsjakten.

***

Pär och IFK Norrköping. Då blir det minst en tavla. Har dock inget att göra på målen.

***

Så besviken man kan bli på det inkompetenta spelet vi visar upp. Rulla bollen i backlinjen vid underläge känns mindre bra.

***

Vi slänger den här matchen i slasken.

***

Nya tag, eller kanske mer rätt tag, i nästa match… Nu är det uppehåll i allsvenskan till den 12 augusti.

3 kommentarer

1. Håller med Dig i det mesta Leif. Saknar dock kommentar om Sundins “insats”. Snacka om att bara vara med i programbladet. I o f svårt att prestera med två yttermittfältare som har ensidig passningsprocent.
    Som sagt släng matchen i Slasken.

2. IFK Norrköping spelade en riktigt fin fotboll i första halvlek; Bra försvar, ett innermittfält som tog närkamper, yttermittfältare som seglade förbi och skickade precisa inlägg till effektiva anfallare. Efter 23 minuter hade HIF inte ett enda avslut på mål! Det handlar inte bara om tight matchande, det är värre än så. Truppen är riktigt svag och håller inte för dessa ständiga rokader som Hareide tycker är nödvändiga. Baffo är ingen mittback; Usel positionsspelare och riskfylld passningsspelare. Kraft för svag ännu och vad Nordmark gör under en match vet jag inte men däremot att Edman var HIF:s bäste vänstermittfältare. Vårt innermittfält som varit allsvenskans bästa är idag helt raserat. Vi saknar närkampsspelare och genombrottsmän. Försvaret måste ges kontinuitet. Jag har stora tvivel på att HIF klarar de polska mästarna och orkar hänga med i den allsvenska toppstriden. Vi har vunnit mot dåligt motstånd med små marginaler men mot bra spelande lag som igår så faller laget ihop.