Inför match Gefle IF – HIF

Vad: Allsvenskan omg. 29
Var: Strömvallen, Gävle
När: Ikväll klockan 19:00

HIF’s fem senaste: IFK Norrköping (h) 1-1, IF Elfsborg (h) 2-0, GAIS (b) 3-1, IF Elfsborg (b) 2-3, Mjällby AIF (h) 3-0

Saknas i HIF: 6. May Mahlangu (avstängd), 7. Mattias Lindström (ljumske), 9. Erik Sundin (magmuskel), 23. Erik Wahlstedt (avstängd), 25. Mohamed Ramadan (axel), 27. Johan Eiswohld (framsida lår)

Tränaren Conny Karlsson säger:– Vi har en cupturnering kvar och kan inte bara slappna av för att trycka på en knapp när vi tycker att vi ska göra det. Vi måste fortsätta jobba bra i både träningar och matcher för att kunna trycka på knappen och kanske bli ännu bättre när det väl gäller. Därför har vi inte råd att göra på annat sätt än tidigare.”

Visste ni att: HIF har inte förlorat mot Gefle sedan den 26 augusti 2008. Och sedan dess har HIF och Gefle möts vid fem tillfällen.

Att notera: Kvällens match har ingen större inverkan på utgången av Allsvenskan. HIF är klara mästare och Gefle ligger på säker mark. Men det gäller fortfarande att utföra ett bra arbete inför det som komma skall för HIF:s del.

18-mannatruppen:

Målvakter: 1. Daniel Andersson, 30. Pär Hansson
Backar: 5. Hannu Patronen, 14. Erik Edman, 15. Markus Holgersson, 16. Joseph Baffo, 21. Christoffer Andersson, 24. Erlend Hanstveit, 32. Robin Book
Mittfältare: 3. Gudjon Pètur Lydsson, 8. Ardian Gashi, 13. Rachid Bouaouzan, 18. Jørgen Skjelvik, 28, Simon Thern
Forwards: 10. Álvaro Santos, 11. Thomas Sørum, 31. Lucas Ohlander, 35. Emil Åberg

Hetast: Sista matchen inför det stora guldfirandet nu på söndag!
Kyligast: Vädret, plast och en obetydlig match...