Inför HIF- FC Nordsjälland

Idag coachar HIF:s nygamle tränare Åge Hareide HIF för första gången sedan den 4 november 1999. Åge avslutade sin tränarkarriär i HIF efter 1-3 förlusten mot Parma i UEFA Cupen. Veckan innan gick det bättre då HIF tog sitt första guld på 58 år.

Idag är det inte samma dignitet på matchen som de två sista 1999. Men väl så viktig inför omstarten av Allsvenskan i nästa vecka då Gefle IF kommer på besök.
Oerhört inspirerande att komma tillbaka till HIF. Mycket är sig likt, men det är en hel del nytt också. Nordsjälland är ett mycket bra genrep för oss, det är nyblivna danska mästarna, säger Åge Hareide.

Åge har inte varit på tränarposten så länge, men har tillsammans med Stefan Schwarz redan bildat en uppfattning på vad som behöver förbättras från i våras.
Det blir inte mycket förändringar, men jag har en del idéer tillsammans med övriga i tränarteamet, säger Åge.

HIF vann mot danska Silkeborg i förra veckan med 2-0 och övertygade i anfallsspelet. 2-0 var i underkant.

Skadeläget börjar ljusna något. En del spelare är redan tillbaka och ett par andra är förhoppningsvis på väg tillbaka i veckan. Pär Hansson har fått en vecka vila efter EM-äventyret och är inte tillgänglig idag.

Matchen börjar klockan 17:00 på Olympia.

Truppen mot Nordsjälland
Målvakter: Daniel Andersson, Andreas Linde
Backar: Erik Edman, Walid Atta, Erlend Hanstviet, Mikael Berglund-Bengtsson, Christoffer Andersson, Erik Wahlstedt
Mittfältare: Rachid Bouaouzan, Marcus Bergholtz, David Svensson, Loret Sadiku, Ardian Gashi, Daniel Nordmark, Mattias Lindström