Inför HIF-Djurgårdens IF

Foto: Bjarki Tordarson
Robin Simovic under sin tid i HIF Foto: Bjarki Tordarson
Imorgon är det dags för en hemmamatch mot Djurgården och förhoppningsvis så kan HIF komma tillbaks efter den snöpliga förlusten mot Häcken i förra omgången, en match där HIF hade ledningen två gånger.
Foto: Bjarki Tordarson
HIFs skyttekung Robin Simovic var en av målskyttarna mot Häcken     Foto: Bjarki Tordarson
Djurgården har inlett årets allsvenska på ett bra sätt och ligger just nu på en fjärdeplats i den allsvenska tabellen. De har bara förlorat två matcher under hela säsongen så det är en tuff match att vänta för HIF.
Det låter som en gammal klyscha men det är tyvärr ett faktum att vi måste ta en match i taget. Vi vet om att det är en tuff match för oss även om vi spelar hemma. Det är ett lag som har gått väldigt bra första halvan av säsongen, säger HIF:s manager Henrik Larsson.

Matchtrupp:
1. Matt Pyzdrowski (mv), 2. Carl Johansson, 3. Frederik Helstrup, 5. Johan Mårtensson, 6. Andreas Landgren, 7. Mattias Lindström, 8. Victor Pálsson, 9. Robin Simovic, 10. Anton Wede, 14. Lalawélé Atakora, 16. Mikael Dahlberg, 18. Jordan Larsson, 19. Darijan Bojanic, 24. Anton Kinnander, 26. Peter Larsson, 28. Jere Uronen, 29. Jesper Björkman, 30. Pär Hansson (mv), 42. Astrit Ajdarevic.
Skadade:
15. Emil Krafth (rygg)
20. Emmanuel Boateng (fot)
21. Mohamed Ramadan (baksida)
Albin.evertsson.BBL