Inför GIF Sundsvall – Helsingborgs IF

Foto: Samone Klinteberg

Om några timmar är det avspark i den näst sista matchen för i år. Den spelas borta mot GIF Sundsvall och Helsingborgarna kliver in i denna matchen med en väldigt god form.

Norrporten Arena är spelplatsen och Giffarna Sundsvall är motståndet, HIF-arna kom upp runt lunchtid igår och det med positiva minnen från de senaste matcherna. Elfsborgs-matchen hemma och storsegern mot Hammarby gav mersmak, det känns verkligen som att Henke Larsson har någonting bra på gång.

– Vi har haft bra resultat tre matcher i rad nu efter en tung period. Nu gäller det att fortsätta på den inslagna vägen och ta med oss detta till nästa år. Det är just helheten, att hela laget spelade bra senast mot Hammarby som gör mig gladast och som vi tar med oss in i framtiden, säger Henrik Larsson till HIF:s hemsida.

Foto: Samone Klinteberg

GIF Sundsvall hade, i händelse av vinst mot BK Häcken, möjligheten att säkra det allsvenska kontraktet. Men med en 3-1 förlust i bagaget kan klubben inte riktigt andas ut på sin tolfte plats i tabellen. Både Kalmar FF och Falkenbergs FF som ligger bakom dem har bättre målskillnad vilket såklart ökar trycket på Sundsvall.

– Det är såklart mer tryck på dem. De är ett spelskickligt lag som vill spela sitt spel men vi måste spela vårt. Nerverna är på deras sida men vi måste bygga vidare för framtiden, avslutar Henrik Larsson.

Matchtruppen

Målvakter: Pyzdrowski, Hansson
Försvarare: Johansson, Helstrup, Landgren, Uronen, Björkman
Mittfältare: Mårtensson, Lindström, Wede, Smárason, A.-Jönsson, Atakora, Bojanic, Boateng