Idag startar säsongen!

I eftermiddag spelas Supercupen i Malmö mellan svenska mästarna Malmö FF och cupmästarna Helsingborgs IF. Intresset är större än någonsin i dessa sammanhang, det har redan sålts fler biljetter till den här matchen än totalt på de fyra tidigare Supercupfinalerna!

Förutsättningarna inför matchen ser mycket bra ut. Det snöovädret som passerade under gårdagen har ersatts med ett riktigt härligt vårväder. Det tippas bli runt 7-8 plusgrader och strålande sol.

Rent sportsligt har det sett bra ut för båda lagen under försäsongen och lagen kommer med relativt ordinarie trupper till matchen.
HIF’s startelva är inte släppt vid skrivande stund, men förväntas bli den samma som matchades senast i träningsmatchen mot RNK Split;
Pär Hansson – Christoffer Andersson, Marcus Nilsson, Peter Larsson, Erik Edman – Rasmus Jönsson, May Mahlangu, Ardian Gashi, Marcus Bergholtz – Erik Sundin, Alexander Gerndt.
På bänken: Daniel Andersson (mv), Markus Holgersson, Erik Wahlstedt, Mattias Lindström, Rachid Bouaouzan, Simon Thern, Johan Eiswohld.

Ni som inte har möjlighet att se matchen på plats i Malmö kan se den på TV4 med start klockan 15:00 (försnack).