HIFare uttagen till U-landskamper

Ludvig Carlius, från vårt U19-lag, och den fd HIFaren Alex Timossi är två, av 18 spelare, som är uttagna till U19-landslagets träningsmatcher i Oktober

Förbundskapten Tomas Turesson fortsätter sin inventering av spelare i 01-kullen. Jämfört med truppen som spelade 4-nationsturneringen i Hälsingland i början av september är det 18 helt nya namn som tagits ut till matcherna mot England och Tjeckien på engelska förbundets anläggning St George’s Park 11 och 13 oktober.

För HIFs del innebär det att mittfältaren Ludvig Carlius samt Bayerns Alex Timossi får dra på sig landslagströjan och ta flyget över till England.

Men det är många spelare som får chansen att visa upp sig detta år när 01-orna totalt spelar 15 landskamper. För de 18 till England gäller för alla att det blir de första landskamperna på U19-nivå. Målet är att snickra ihop lagbygget till EM-kvalet nästa år.

Sverige möter hemmanationen den 11 oktober och Tjeckien två dagar senare.

Sedan tidigare är det ju klart att Charlie Weberg och Max Svensson skall representera P20-landslaget i mötena med Danmark och Ryssland

Foto: Bildbyrån